Fästing och kusinbesök :)

God förmiddag =)
 
Idag har Patricia haft sin första fästing :/ Jag såg den när hon och Sebastian skulle bada.
Den hade precis satt sig fast - typiskt att jag inte sett den innan. Jag försökte få bort den,men det gick inte.
 
Lars och Monica kom precis hit för att lämna Edvin så han får leka lite med Patricia medan de grejar med taket :) Det är ju roligare för honom plus att det blir lättare för dem att koncentrera sig på det de ska göra.
Innan de åkte igen hjälpte de till att få bort fästingen - tack =D Tog på lite väteperoxid för att göra rent efter den.
Usch,det ryser i hela mig. De är vidriga!
 
Jag dammsög köket och hallen där Qvittra varit (det är ju troligtvis ifrån henne Patricia fick fästingen) för att få bort ev. övriga fästingar plus allt annat skräp.
Ska passa på att städa vårat sovrum medan jag har andan uppe. Efter det ska jag fixa lite lunch. Blir något lätt bara. Tänkte prova fullkornspastan,som Kent köpte häromdan :)
 
Nu leker de stora barnen inne på Patricias rum :) Sebastian ligger och sover i sin säng. Han somnade gott efter badet =D När han vaknar är det lunchdags även för honom.
 
Jag överförde alla bilder från mobilen till datorn igår. Hittade bl a den här bilden. Den är ifrån midsommar då Sebastian fick smaka på färdig barnmat för första gången. Mormor/gammelmormor hade köpt lasagne. Det smakade lite konstigt i början,men så fort han vande sig vid smaken mumsade han glatt i sig den med :)
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: