En ledig dag =)

God kväll,god kväll =) 
 
Den här helgen är jag och barnen lediga så idag har vi passat på att mysa,busa,skoja,räknat,pusslat m.m :D Vi har dessutom städat eftersom det brukar se ut,som det exploderat flera bomber i huset efter att barnen varit  i farten ;) 
 
Nu har vi precis mumsat i oss lite lördagsgott. För min del fick det bli popcorn,cashewnötter och 4 bitar gott och blandatgodis. Till det unnade jag mig ett glas sockerdricka. 
 
Efter att loggat min mat på viktklubb.se ordentligt i några dagar har jag insett att jag äter för lite :O Det trodde jag absolut inte! Det har hänt flera gånger att jag fått äta en bar eller så för att komplitera i slutet av dagen,men jag kommer ändå inte upp i de rekommenderade kalorimängderna. Trots det känner jag mig alltid mätt så jag vet inte riktigt hur jag ska göra...
 
Jag har "bara'' gjort några små ändringar  i kosten hittills,men det kommer nog komma fler och fler med tiden. Jag ser bl a till att ha grönsaker,frukt eller bär till varje måltid,vilket faktiskt inte är så svårt som man kan tro! Dessutom äter jag inte sötsaker varje dag,som tyvärr hade blivit lite av en vana. Det är otroligt lätt att få vanor,men betydligt svårare att göra sig av med dem :( Jag tar dock ett steg i taget och försöker tänka långsiktigt :) 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: