Flera sidor av nattjobb :)

God morgon =P
 
Jag måste erkänna att jag tycker det är ganska skönt att jobba nätter :D
Jag kan jobba i min egen takt på ett helt annat sätt än när jag har mina kollegor att ta hänsyn till. Det viktigaste av allt är att jag känner att jag verkligen har tid att prata med mina gamlingar <3 Om de larmar behöver de oftast inte vänta - så länge inte flera larmar på samma gång då vi jobbar själva på nätterna!
 
Jag tycker det är kul om jag hinner göra det där lilla extra för dem,som att t ex baka något gott till eftermiddagskaffet :)
Att sedan se till att det blir färdigt i köket,tvättstugorna och annat,som dagpersonalen kanske inte hunnit med känns också bra i magen =D
 
Trots att jag trivs med att kunna styra mitt arbete själv (mer eller mindre i alla fall) förstår jag inte hur de tänkte när de bestämde sig för att vi ska jobba själva på natten! Vi har alltså ensamt ansvar för att våra 20 gamlingar har det bra även då. En vanlig natt då inget särskilt händer dvs att någon ramlar eller liknande då man faktiskt behöver hjälp tycker i alla fall jag att det fungerar bra (förutom att den sociala sidan av mig kan bli lite väl pratsugen allt eftersom timmarna går ;D). MEN om något händer så jag måste be en av personalen från de andra tre våningarna om hjälp då blir det ju ingen personal kvar på den våningen! Tänk om det skulle hända något där just då?!
Jag tycker inte att det är en tillräckligt bra trygghet för våra äldre att ha det så :(
 
Tänk om jag blir kvar inne hos någon p g a en anledning och det går ett dörrlarm eller sensorlarm i ett annat rum? Vad hjälper larmet då - om jag inte kan gå dit? Såna larm har vi bara på de äldre med fallrisk så det är viktigt att man kan gå dit så fort,som möjligt,men jag kan ju inte bara lämna någon annan på t ex toaletten...Det blir ett dilemma,som jag anser att ingen ska behöva ställas inför!
 
Som med det mesta finns det två sidor även med nattjobb,men i det stora hela trivs jag riktigt bra med det <3
 


Kommentarer
Postat av: Bella

Jag tycker det är nästan skönare att jobba dagtid och kvällstid fast bäst är dagtid för då går det fort och så springer timmarna iväg. Tror nog att jag aldrig skulle klara av att jobba natt som vårdbiträde 😆

Svar: Det är tur att vi tycker olika :) men variation är helt klart bäst - enligt mig alltså ;)
Jenny

2015-09-03 @ 09:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: