Första snön = överlyckliga barn <3

God morgon :D
 
Är det någon mer,som har överlyckliga barn p g a snön? Våra blev helt tokiga i torsdags (tror jag det var) när de tittade ut och såg att det snöat/snöade ;) De stod vid fönstret och hoppade av glädje <3
 
Efter frukosten gjorde vi oss iordning för att gå ut och leka. Kent var också ledig så han passade på att vara med =D Gräsklipparen går minsann att använda till annat än bara klippa gräs ;D
 
 
Även jag själv tyckte det var mysigt så jag gjorde en snölykta :)
 
 
Nu hoppas jag att snön får vara kvar och att vintern håller i sig så jag får lite feeling när jag ska börja pynta inför advent/julen nästa vecka :D Jag har börjat kika efter lite recept på godis,som tänkte fixa tillsammans med barnen =)
 
Jag och mormor brukar göra godis,vilket jag räknar med att vi ska försöka få till i år med - eller vad säger du,mormor? Jag får ringa någon dag så vi kan boka in det =)
 
Trots det vill jag gärna göra lite med barnen med. Tänkte införa det,som lite tradition <3 Jag tycker det är sååå mysigt med julen <3 Så länge man är ute i tid med allt så man slipper all stress förstås! Med tanke på mitt jobb är det ju svårt att verkligen hålla igång någon riktig tradition just på julafton,men det gör mig ingenting. Vi hinner fira ändå :) I år jobbar jag dessutom en delad tur,vilket naturligtvis inte känns särskilt lockande,men vi har planerat dagen efter hur jag jobbar så jag tror att det blir bra ändå :D
 
Det kan vara kul att få vara på jobbet och se till att mina gamlingar får det en bra jul :) Förra året var jag ledig på julafton så det blir min första på detta jobbet. Det blir intressant att de vad vi ska hitta på :) Jag vet i alla fall att tomten brukar komma på besök ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: