Fullt hus :)

Hej hej :) 

Igår eftermiddag/kväll blev vi spontant barnvakt åt två av barnens kusiner :) Anna lämnade Tyra vid två sedan kom Emilia med bussen runt tretiden. Hon åker egentligen med en annan buss,men Kent ringde till Göran så han tog med henne på sin vända - ännu en fördel med att känns busschauffören ;) 

Medan barnen härjade bakade jag havreflarn. När Kent kom hem bad han mig göra en äppelpaj så de stora tjejerna gick ut för att plocka lite äpplen. Sedan fixade Kent iordning dem medan jag gjorde havretäcket. I vanliga fall gör jag botten också,men igår fick det duga med bara smulet över och den blev faktiskt riktigt god :) 

Vi åt tacos till kvällsmat innan vi fikade litegrann. Efteråt fick Sebastian och Patricia borsta tänderna. Storasyster bytte även om till pyjamas medan lillebror nöjde sig med kalsonger ;) Sebastian och Tyra bäddade ner sig i våran säng för att kolla på "Pippi Långstrump" medan Emilia och Patricia var ute och lekte. Eller jag trodde att de små tittade på teven. När jag kom upp hade de kastat runt med massa kläder m m,som jag rensat ur barnens garderober :/ Busungar! 

Runt klockan 21-21.30 åkte Kent hem med Tyra och Emilia för att de inte skulle komma i säng alldeles för sent. Sedan väntade han såklart hos dem på att Anna eller Mats skulle komma hem :) 

Barnen leker väldigt bra tillsammans,men de två minsta kan verkligen busa upp varandra ;) De är som barn ska med andra ord :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: