Våran midsommarhelg :)

God morgon på er :) 

Efter att ha varit treledig i helgen är det dags för jobb/förskolan idag. Jag börjar dock inte förän klockan 16 så jag får en smygstart. 

Jag tänkte berätta lite om våran helg :D 

I fredags,på självaste midsommarafton,jobbade jag till klockan 15.30. Efter det åkte jag till Monica för att umgås med massa goa människor =) Vi grillade och hade det allmänt gött. Några spelade kubb medan några andra klädde midsommarstången. För de flesta av oss föräldrar blev det lite dans tillsammans med barnen när stången var klar :) Farmor Monica var också med och skuttade lite till små grodorna :) 

Efter en mysig eftermiddag/kväll somnade vi gott hela familjen <3 

På lördagen fick vi besök av mamma,som följde med mig och Patricia till Monica för att umgås och äta goda rester :) Grabbarna i familjen kom också dit efter att de bl a åkt för att köpa bensin. Sedan fick lillebror vara kvar med oss flickor hos farmor och faster medan pappan åkte iväg för att greja lite. 


Eftersom det var så varmt och skönt fyllde Monica baljan så barnen fick bada lite. Sedan hjälptes de åt att tömma den och ge vattnet till blommorna :D 

När vi kommit hem körde jag en sväng med gräsklipparen. Under tiden försökte Kent få ordning på den åkbara gräsklipparen. Det gick sisådär..Medan jag tog en välbehövlig dusch dök Axel och Linnea upp. Killarna hjälptes åt så tillslut fick de igång gräsklipparen :) 

Under kvällen spelade vi spel och vi tjejer dvs jag,Linnea och mamma,drack lite vin och lite dooleys. Jag dricker egentligen inte vin,men just den här sorten smakade inte direkt vin så dem var faktiskt god ;D 

Eftersom mamma sov över passade jag och Kent på att sova i husvagnen för att få sova lite längre. Typiskt nog tog bägge barnen sovmorgon,som de konstigt nog alltid gör när mormor är med ;) Det var skönt att få sova ordentligt :D 

Under söndagen fick vi återigen problem med gräsklipparen - faktiskt med båda,som vägrade starta ?! Efter mycket om och men kom Kent på vad felet var. Han hade tankat diesel istället för bensin! När man bara har dieselbilar så är det kanske inte särskilt konstigt att det blir fel..

När mamma hade åkt hem fixade Kent lunch innan vi vilade oss lite. Sedan åkte vi iväg för att fira lille Alvin,som fyllde 1 år för drygt en månad sedan :) Vi tjejer gick in på Maxi en sväng för att köpa med lite gott till fikat samt någon mer present till lillgrabben. 

Efter fikat följde Pontus med Kent för att jaga vildsvin så mammorna och barnen blev själva och mös <3 Vi åt bl a tacos,som uppskattades av oss allihopa :D 


Killarna var inte tillbaka förrän halv elva så det var ett trött gäng,som åkte hemåt. T o m jag nickade till några gånger på vägen hem ;) 

Det blev en helg full med mys och bus <3 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: