Bra beslut, "Rookie Blue" och snabbtänkt 😂💗

Hej hej 👋 
 
Det visade sig vara ett klokt beslut att låta Sebastian vara på förskolan några timmar! Det syntes lång väg, när jag och storasyster kom för att hämta honom, att han var nöjd 😊💗 
Patricia var också nöjd eftersom hon fått vara på fritids en liten stund 😀 Hon brukar komma hem strax efter att jag behöver åka hemifrån om jag ska hinna i tid för att hämta lillebror så hon får vara på fritids en timme. Jag hämtade henne först så hon fick följa med och hämta Sebastian. 
 
Hon pratade om att få gå och sova direkt efter kvällsmaten eftersom hon redan var trött 😴 Hon har varit på badhuset under förmiddagen så hon hade gjort över med lite extra energi. För att undvika en eftermiddag full med smågnabb och bråk fick det bli mellanmål följt av lite vila framför teven. Det kan barnen behöva för imorgon blir det full rulle 😉 Då ska vi nämligen hem till Thea och Toves efter fritids/förskolan - även de större tjejernas kompis Julia ska dit så det blir fullt hus 🏡 👫👭
 
 
Jag passade på att vila framför bl a favoritprogrammet "Rookie Blue", värma våra goa piroger (eller calzone, som sambon säger) till lunch, greja med disk och tvätt samt ringa vårdcentralen för att boka tid inför fredagen under tiden barnen var borta 😀 Jag känner att jag ligger efter med allt här hemma nu så jag försöker smågreja när jag klarar av att röra armen såpass att jag inte får ont av varje rörelse! Gränsen är dock hårfin mellan lagom och överansträngning så jag får passa mig litegrann.. 
 
När vi pratade med pappan när vi åkte hem (vi har Bluetooth i bilen!) försökte han få barnen att gå med på att städa huset när vi kom hem, men Patricia var inte riktigt med på noterna. Först skulle vi nämligen äta melodi, vila, vila igen och sedan fortsätta vila 😉 När pappan frågade när de hade tänkt städa svarade hon "om hundra år när vulkanen förstår jorden!" Haha, jag vet inte vart hon fått det ifrån, men jag kan i alla fall konstatera att det var ett solklart nej 😂😂😂 


Kommentarer
Postat av: Lillemmish - mode - inspo

mysigt dom har de :)

ha en bra dag
kram

Svar: Sv: Verkligen 💗 Detsamma 🌸 kram
Jenny

2017-08-29 @ 15:27:58
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: