En glad överraskning 🎁🛍️🎈

God kväll 🌧️
 
Vi har inte haft särskilt fint väder idag - det har regnat till och från hela dagen.. Som tur var hade jag tagit med regnkläder och stövlar åt barnen så de har varit ute och lekt då och då under dagen ☔ De har även sprungit ut nakna och med badkläder 😉 
Mamma och jag har mest bara stuckit ut våra huvuden ibland.. Jag har fått hjälp att laga lite kläder plus att mamma sydde rätt några gardiner åt mig 😀 
 
Till lunch fick vi sällskap av mormor och morfar. Jag blev överraskad av att de bestämt att de skulle fira mig 😘 Mamma hade dukat lite fint och talade om att det skulle bli efterätt,men jag misstänkte ingenting för det var ju ett tag sedan jag fyllde år och man kan ju äta efterrätt annars med 😉 Det var en trevlig överraskning 💖
Jag fick ett blomarrangemang och ett fint bakförkläde☺️ Nu kan jag baka och ändå vara fin samtidigt 😉
 
När vi hade mumsat i oss färskpotatis, pannbiff och sås blev det kaffe med glass, maränger, jordgubbar, kolasås, strössel och grädde 🥔 ☕🍨 🍓
 
Under kvällen blev det lite uppehåll så vi tog en sväng i skogen för att leta efter svamp. Vi hittade litegrann, som vi ska äta till lunch imorgon 🍄 
 
Vi åt även glass med tillbehör samt lite godis utomhus innan vi gick in igen. Nu ligger vi i soffan och tittar på teven 📺 Två av oss slocknade dock nyss 😴💖
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: