Första skoldagen, lekdejt med bittert avslut samt pakethämtning ☺️

God kväll 🌃 
 
Idag var det en något nervös tjej,som började skolan 📚✏️ Jag var med henne i ungefär 1 1/2 timme sedan började många av de andra föräldrar att gå och då gjorde jag detsamma. Det tyckte Patricia var okej 👌 
Såhär såg hon ut den stora dagen 💗
 
 
Vi började med att skjutsa Sebastian till Ingegärd innan vi åkte till skolan. Alla barnen möttes upp på skolgården där rektorn pratade en stund innan alla fick gå till sina klassrum. 
Fördelen är att alla barnen har gått tillsammans i förskoleklass plus att många av dem även gått hela förskolan tillsammans så de känner ju varandra väl ☺️ Fröknarna känner de igen också så jag tror att nervositeten släppte rätt fort 💗
 
Innan jag åkte ifrån skolan gick jag och Frida, Theas mamma, runt för att prata lite med Sebastians och Toves fröknar för att få information om hur det egentligen fungerar just nu. De ska nämligen vara i tillfälliga lokaler ett tag eftersom verksamheten utökas och det just nu inte finns plats på själva förskolan för alla avdelningarna. Båda barnen börjar igen efter sommarlovet nästa vecka så vi ville ha lite koll på hur det fungerar och jag tror att vi fick ordning på det 😉 
 
När jag hämtade Sebastian mötte han mig vid dörren innan han gick och lade sig tillrätta framför teven 😉
 
 
Efter en fika åkte vi hem till Frida, Erik och Tove för att leka ☺️ Toves kompis Rut var också där så Sebastian lekte mest själv, men han var nöjd ändå 💗
När Patricia och Thea slutat skolan hämtade Frida dem så vi kunde leka allihopa ☺️ Allt var frid och fröjd tills vi skulle åka hem! Jisses, viket humör min lilla dam kan ha 😆 Hon blev helt vansinnig och det gick inte över förrän vi kom hem. Då var hon glad en stund tills hon råkade fastna med klänningen i Sebastians cykel när hon lånade den. Självklart blev hon ledsen när den gick sönder 😢 💗 
 
Kent kom hem strax efter oss. Då åkte vi iväg till Skattkärr för att handla lite samt hämta ut paket innan vi åkte till Rasta för att hämta ut ett annat paket. Där åt vi även en varsin glass 🍦 Japp, jag unnade mig också en 🤦‍♂️ Ett av paketen var från nutrilett och ett annat från matsmart. Jag hade beställt lika olika bars även ifrån det sistnämnda stället. Det kan vara kul att testa någon annan sort också. Dessa var dessutom billiga så då passade jag på 😉 
 
Efter att ha ätit kvällsmat nattade jag barnen innan jag lade mig i ett bad. Det är ett skönt avslut på dagen 👍
 
Förresten hade de typiskt nog 25 % rabatt på nutriletts hemsida idag! Det kändes inte alls surt 😉😂 Jag passade dock på att köpa ett paket med bara shakes. Jag får 20 % extra rabatt eftersom jag är med i deras grupp willpower så jag kunde helt enkelt inte låta bli! Jag har en idé för hur jag ska lägga upp det så nu längtar jag tills jag kan börja 👏 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: