Svampplockning på en söndag 🍄

God morgon ☀ 
 
Igår bjöd vi hem Monica, Axel och Linnea på fika ⛾ 🍩 Efteråt skulle gubbarna försöka få ordning på Axels bil, som strular. De lyckades tyvärr inte så troligtvis blir det skroten för den istället då den är gammal. 
 
Medan gubbarna fick ha barnen kvar hemma följde jag med Monica och Linnea till skogen för att plocka svamp. Vi hittade lite grann, men det märks att det är många andra, som också plockar.. 
 
När jag hade skjutsat hem Monica och Linnea till Monica åkte jag hem för att lämna bilen till Kent, som skulle iväg. Jag och barnen åkte med Axel hem till farmor där vi fick lunch ☺️ 
 
Anna och Tyra kom senare för att vara med och fika ⛾ 
 
När vi kom hem igen var jag och Linnea sugna på att gå ut en sväng till för att kolla efter svamp. Axel erbjöd sig att ta hand om barnen så vi gick iväg till skogen. Vi hittade ungefär lika mycket kantareller, som tidigare. Jag ska rensa dem idag tänkte jag ☺️ 
 
Kent hade kommit tillbaka när vi kom hem igen ☺️ Henrik var också där så vi satt allihopa och pratade en stund innan alla åkte hemåt. Då blev det teven en stund för mig medan Kent och Sebastian, som inte riktigt kunde somna gick upp för att lägga sig 😴. När jag skulle sova låg lillebror och snarkade gott i min säng så jag gick ner o j bäddade ner mig i soffan istället eftersom jag inte ville väcka honom 💜 
Han sov nog väldigt gott för han tog sovmorgon idag 😉 
 
Just nu håller barnen på att låtsasbaka - jag har fått smaka på en massa mumsigt 😋 😉 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: