Svullen, stel och trött 😴

Hej hej 👋 
 
Eftersom vi inte kunde åka till henne valde mamma att komma hit igår för att sova över en natt här 😴 Det var trevligt med lite sällskap plus att jag fick lite hjälp 💗
 
Under kvällen kände jag hade jag skulle behöva tvätta av mig. Eftersom såren behöver hållas torra hjälpte Kent mig att sätta på en plastpåse över armen innan jag kröp ner i ett bad. Jag har ett omlagt sår på höger hand också. Det blir ju dock lite väl komplicerat utan båda händerna så jag fick ju lov att använda den ändå. Sedan gjorde en ny omläggning när jag var klar. 
 
Tur i oturen är att vi är väl förberedda på olyckor 😉 Den här väskan innehåller lite av varje. Jag lade om alla såren tidigare under dagen eftersom det på handen hade blött rätt mycket. Jag ville ha koll på armen också! Där hade det också kommit en hel del blod,men det är ju bra för det rensar ur såren. 
 
 
Under kvällen fick jag ondare och ondare i både vänster arm och höger hand. Trots maxdosen av ipren hade jag så ont när jag lade mig för att sova! Jag trodde inte att jag skulle få särskilt mycket sömn under natten, men efter att ha lagt en kudde under armen kändes det bättre och jag sov faktiskt gott ☺️ Visst vaknade jag några gånger, men det var mer när jag skulle vända på mig än för smärtan. 
 
Idag har jag varit väldigt svullen och stel, vilket gör det svårt att göra saker. Bara en sådan enkel sak, som att gå på toaletten blir ett helt projekt då jag knappt för på mig kläderna igen plus att det är svårt att tvätta händerna. Emellanåt är det svårt att veta om jag ska skratta eller gråta 😂 😢 Gränsen är hårfin... 
 
Eftersom vi behövde åka till apoteket för att hämta ut medicin till Scott samt köpa mer värktabletter till mig passade vi på att ta en sväng till Karlstad. Patricia ska på kalas imorgon så vi behövde även köpa en present. Mamma ville gärna till Ikea så vi köpte presenten där ☺️ Det visade sig när vi kom dit att Ikea hade firande idag så det fanns lite roliga saker för barnen att göra därinne. De fick bl a smaka nybakade muffins ifrån ikeas egna mix, som de fick dekorera med frosting och strössel själva ☺️ Jag och mamma nöjde oss med att smaka en varsin citronmuffins utan något på. De var riktigt goda faktiskt. Mamma köpte ett paket med chokladmix till barnen så vi får slänga ihop det någon dag 😀
 
Sedan fick barnen måla. Det fanns lite annat att göra också, men vi nöjde oss med de två sakerna. I ärlighetens namn var det inte direkt superkul att gå omkring därinne med min arm/handen. Jag hoppas smärtan ger med sig inom de närmaste dagarna!!
 
Vi avslutade med att köpa med oss mat från Burger King, som vi åt vid ett ställe vid vattnet 💗 
 
Eftersom Kent var i Väse fick Sebastian åka lastbil med honom hem. Vilken lycka 💗 
 
Efter att ha varit hemma en sväng för att ta ut Scott samt för att jag skulle ta mina mediciner åkte vi hem till farmor en stund på fika ⛾ 🍩 
 
När vi kom tillbaka åkte mamma hemåt till katten. Patricia hjälpte mig att ge Scott sina mediciner, vilket inte var några problem alls ☺️ Nu får det bli en lugn kväll för jag känner mig redan trött 😴 Det tar på krafterna att ha ont har jag märkt.... 
 
Det kommer bli en lång vecka eftersom jag inte kan jobba.. Jag försöker hålla igång armen med lite rörelser för att den inte ska bli helt stel, men jag skulle aldrig kunna använda den i den mån det krävs på jobbet.. Det känns sådär att behöva vara sjukskriven efter att bara ha jobbat två pass efter semestern, men ibland blir det inte, som man tänkt sig.. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: