Det är inte varje dag man vaknar på det sättet 😂

Hej hej 👋
 
Tänk att det redan är nyår igen - tiden går alldeles för fort 😉
Jag hoppas att du/ni får en härlig nyårsafton, som ett gott avslut på året 💚
 
Själv spenderar jag nästintill hela dagen på jobbet då jag jobbar 8-20 idag. Under de här timmarna har jag två raster varav jag har min första just nu. Eftersom jag inte skrivit något på några dagar nu börjar det klia i fingrar så jag kör på med en liten uppdatering ifrån de senare dagarna 😁
 
I fredags hade vi besök utav Linn, Pontus och Alvin ❤️ Innan de kom bakade jag havreflarn med chokladfyllning och en chokladfudgetårta. Dessutom fanns det massa julgodis kvar och även kakor så vi hade lite gott att tugga på till kaffet ☕
 
 
 
Vi åt även tacos 🥙 Det var inte heller helt fel 😀 
 
Barnen lekte jättebra och Pontus hjälpte Kent att stycka så jag och Linn hann tjattra en hel del om allt möjligt 😉 
 
Även Monica och Edvin, som skulle sova över hos farmor,dök upp en stund 😁 När de skulle åka ville Patricia följa med, vilket hon fick. 
 
Igår åkte Kent och Sebastian till skogen på morgonen så jag fick lite sovmorgon. Jag hade nog sovit ännu längre om jag inte hade blivit väckt av en mus 🐭 😂 Jag vaknade nämligen med ett ryck av att jag kände att jag hade något i håret. Jag fläktade till med handen varpå jag både kände och hörde att musen smet iväg! Hur stora är oddsen för att bli väckt på det viset tro? Haha 😂
 
Efter det hade jag ingen större lust att ligga kvar i sängen (konstigt va?) så jag gick ner och bäddade ner mig i soffan en stund istället 😀 Vid tiotiden var det dags att åka till jobbet.
 
När jag kom hem blev det lite mys med barnen innan de skulle sova. Kent lade sig rätt så tidigt så jag fick lite egentid framför en film 📼
 
Idag är jag, som sagt på jobbet, men det gör mig inte särskilt mycket. Jag tycker det är mysigt att få vara här under speciella dagar för då får man fixa till gamlingarna så de blir lite extra fina 💚 Sedan ska vi bjuda dem på chokladpudding med grädde, tårta, smörgåssnittar, godis och lite gott att dricka under dagens gång 😋 🍫
 
När jag kommer hem ska vi äta ost och kex så även om det blir en lång dag är det inte särskilt synd om mig 😉
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: