Ibland blir det tokigt 😂

Hej hej 👋
 
IgĂ„r var det dags för barnen att fĂ„ vara pĂ„ fritids/förskolan nĂ„gra timmar 😀 Det blev de enda timmarna dĂ€r för hela veckan eftersom det har varit storhelg och jag Ă€r ledig bĂ„de idag och imorgon.
 
 
NĂ€r jag kom för att hĂ€mta Patricia var hon pĂ„ toppenhumör och talade glatt om att hon skulle pĂ„ kalas pĂ„ eftermiddagen! Just dĂ€r och dĂ„ kommer hennes virriga mamma pĂ„ att visst Ă€r det sĂ„. Det var ju tur att ett av de tvĂ„ andra barnen, som var pĂ„ fritids den dagen, visste om det â˜ș
Eftersom jag hade glömt att anmĂ€la henne ringde jag till kompisens mamma för att höra om hon möjligtvis kunde fĂ„ komma Ă€ndĂ„. Det var inga problem, som tur var 🍀
 
Vi började med att hĂ€mta pellets pĂ„ farmors jobb. Barnen mumsade i sig nĂ„gra pepparkakor innan vi Ă„kte dĂ€rifrĂ„n 😁 Jag bestĂ€mde att vi skulle Ă„ka tillbaka till Kristinehamn direkt för att köpa present och sedan hitta pĂ„ nĂ„got annat innan kalaset. Jag ringde Kent för att tala om lĂ€get dĂ„ visar det sig att Ă€ven Ulrika hade glömt att Calle skulle dit! Patricias kompis Ella L och hennes storebror skulle nĂ€mligen ha gemensamt kalas pĂ„ "Lek och luft" i Kristinehamn sĂ„ Ă€ven nĂ„gra Ă€ldre barn skulle dit. Vi bestĂ€mde att Calle skulle fĂ„ Ă„ka med oss sĂ„ vi vĂ€nde lĂ€ngs vĂ€gen och Ă„kte hem till Niklas och Ulrika. Barnen hann leka en stund medan vi tanter drack kaffe och tjattrade litegrann 😂
 
NĂ€r vi kom till Kristinehamn lĂ€mnade jag Sebastian hos Anna och barnen medan jag, Patricia och Calle Ă„kte för att köpa present och sedan vidare till kalaset 🎊 Det roliga Ă€r att arenan, som "lek och luft" Ă€r i ligger precis bredvid mitt jobb sĂ„ efter nĂ„gra timmars velande var jag tillbaka dĂ€r jag började kan man sĂ€ga 😂
 
Efter att ha lĂ€mnat Patricia och Calle Ă„kte jag tillbaka till Anna för att fika och tjattra under de timmarna, som kalaset var 😀 NĂ€r det var dags att Ă„ka igen fick jag och Sebastian med oss Emilia. Hon skulle nĂ€mligen till en kompis i VĂ€se sĂ„ jag tyckte att hon lika gĂ€rna kunde Ă„ka med oss istĂ€llet för att Anna skulle behöva Ă„ka extra 😀 
 
Med andra ord var bilen full nĂ€r vi hade hĂ€mtat barnen pĂ„ kalaset ocksĂ„ 😉 Jag mĂ„ste sĂ€ga att det sĂ„g riktigt roligt ut med alla uppblĂ„sbar grejor dĂ€rinne 😉 De har bara öppet pĂ„ lov osv sĂ„ vi kanske fĂ„r planera in ett besök nĂ€r det Ă€r dags nĂ€sta gĂ„ng â˜ș
 
Efter att ha slĂ€ppt av först Emilia och sedan Calle var vi Ă€ntligen hemma 😂 DĂ„ hamnade jag och Sebastian i slaktboa tillsammans med Kent och Johan. De höll pĂ„ för fullt sĂ„ de fick lite hjĂ€lp av oss 😀 
 
Resten av kvĂ€llen blev det sofflĂ€ge đŸ›‹ïž
 
TĂ€nk vad tokigt det kan bli nĂ€r man glömmer bort saker 😂 Det var i alla fall skönt att det löste sig sĂ„ att bĂ„da barnen fick gĂ„ pĂ„ kalaset 🎊 Dessutom fick ju Sebastian leka med Tyra och jag tjattra med Anna sĂ„ egentligen Ă€r det ingen av oss, som klagar 😉
 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: