Juldagen 🎄🎁

God kvĂ€ll 🎄
 
Jag och familjen har firat juldagen hos mamma tillsammans med morfar och morfar 💗 Precis, som igĂ„r bjöds det pĂ„ massa god mat, fika och godis i drivor 😋 
 
Vi började med att Ă€ta lunch sedan lĂ€ste jag fĂ„r barnen medan mamma plockade undan maten. Sedan började mormor lĂ€sa innan det var dags att dela ut julklappar 📙 🎁 Även idag fick barnen en massa fina saker 😊 
 
NĂ€r vi hade fikat Ă„kte mormor och morfar hem medan vi stannade kvar nĂ„gra timmar till. Medan barnen varvade mellan att leka och göra oss sĂ€llskap slĂ€ngde vi vuxna oss i soffan/fĂ„töljen. Vi slöade, pratade och hade det bara gött 👌
Till kvĂ€llsmat kĂ€nde vi allihopa att det rĂ€ckte med smörgĂ„s sĂ„ sĂ„ fick det bli. EfterĂ„t borstade barnen tĂ€nderna och Patricia hade satt pĂ„ sig en pyjamas, som hon fick av Anders och Maria i julklapp sĂ„ hon var helt klar för att lĂ€gga sig nĂ€r vi kom hem 😮 Sebastian valde efter mycket om och men en mysdress istĂ€llet, men nĂ€r vi kom hem ville han Ă€ndĂ„ ha pyjamasen (Ă€ven han fick en av Anders och Maria) sĂ„ han fick byta om igen. Jag vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger barnen har bytt klĂ€der under jul - de har inte kunnat bestĂ€mma sig helt enkelt 😉 
 
Det var mornor och morfar, som hade med paketen ifrĂ„n Anders och Maria - jag ska skriva för att tacka dem imorgon. Jag tĂ€nkte att jag skulle ta en bild pĂ„ barnen först sĂ„ de fĂ„r se hur fina de blev 😊
 
Innan jag och familjen Ă„kte hemĂ„t tĂ€nde Kent tomtebloss, som mormor lĂ€mnat Ă„t oss. De lös upp fint i mörkret 😊 
 
 
BĂ„de storasyster och lillebror somnade gott i bilen sĂ„ det var inga problem att fĂ„ dem att lĂ€gga sig nĂ€r vi kom hem för de var helt slut 💗 
 
Jag har mĂ€rkt alla klĂ€der, som barnen fĂ„tt i julklapp. Jag passade pĂ„ att ta kort pĂ„ lite av det de har fĂ„tt 😊
 
Patricia har bland annat fĂ„tt massa fina klĂ€der, shampoo, pysselböcker, en mĂ„larbok och en korsordstidning 😊 
 Sebastian har bland annat fĂ„tt klĂ€der, puzzel, en mĂ„larbok, "att lĂ€ra" böcker, lego och shampoo 😊
 
Jag kommer att visa fler bilder nĂ€r de anvĂ€nder sakerna â˜ș
 
Jag kan sammanfatta julen med ordet glĂ€dje 💜 Tack till alla, som skĂ€mt bort oss under de hĂ€r tvĂ„ dagarna 💜 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: