Förberedelser <3

Hej hej :) 

Idag är jag ledig så jag har passat på att baka massa gott inför helgens kalas :) Patricia har ju fyllt 7 år och nu är det äntligen dags att fira henne ordentligt! För första gången ska hon även ha ett kalas för bara kompisar - förut har vi haft familjen,släkten och någon kompis blandat,men i år får det bli ett riktigt barnkalas med några kompisar :D Vi var iväg igår för att handla lite roliga engångsgrejor m m. Det är så kul att fixa inför sånt här tycker jag <3 Om man bortser från städningen förstås ;) 
Vi fick tag i vimplar,fikagrejor (tallrikar,muggar osv),godis och lite annat roligt till den obligatoriska fiskdammen. Naturligtvis glömde vi vissa saker så jag får hoppa in någon annan dag för att köpa det.


När jag skulle börja baka upptäckte jag att vi hade nästan helt slut på socker! Som tur var hade Ulrika så vi behövde bara gå över till grannen för att hämta :) Sebastian ville så gärna vara kvar ute för att leka,vilket han fick. Han gjorde bl a en liten scen med hjälp av några brädor,som han sedan stod på medan han spelade gitarr för mig <3 Goa unge <3 Han åkte tramptraktor,lekte med grävskopan i sandhögen som blivit kvar ifrån vintern,cyklade (kom själv in för att sätta på sig hjälmen först) osv. Han cirkulerade runt i trädgården och roade sig för fullt =D 
Jag gick från bakningen till fönstret/dörren och tillbaka för att hålla koll på honom. Jag är lite nervös för att låta honom vara ensam ute,men samtidigt har han visat mig att han faktiskt är duktig och håller sig i trädgården där jag kan se honom :) Trots det är jag fullt medveten om att man inte kan lita helt på en 4 1/2 åring då det lätt kan dyka upp något spännande,därför fortsätter jag hålla koll i smyg ;) 


Efter lunchen har vi tagit det lite lugnare. Sebastian har precis tagit en välbehövlig dusch innan han kröp ner i soffan en stund tillsammans med storasyster. Jag ska dela bottnarna till tårta nummer två och sedan försöka få in dem i frysen. Det är lättare sagt än gjort då den förutom mat just nu är full av glass,muffins,bullar och olika sorters kakor =) Dessutom börjar det bli dags att fixa kvällsmat så den här kvällen går nog den också :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: