Det tär på tålamodet...

God morgon 🌸 
 
Igår blev jag påmind om varför det är skönt att inte bo i stan! Jag och barnen åkte hemifrån vid klockan 16 för att åka till Mekonomen. Monica skulle lämna in sin bil på lite service och behövde ju komma hem på något vis så vi åkte dit för att hjälpa till med det. Oftast är det faktiskt vi, som får hjälp av henne så det var trevligt att kunna bjuda igen litegrann 😀
Med tanke på tidpunkten hamnade vi såklart i den värsta rusningstrafiken och jag höll på att få utbrott både en, två och tio gånger 😂 Alltså det här med mycket trafik med bilar, som kommer körandes precis som de vill, från alla håll får mig att bli så stressad! Det här med att ta det lugnt och respektera sina medtrafikanter är det inte särskilt många, som gör! Usch, vad glad jag är över att jag slipper vara med om detta varje jädra dag! Jag skulle bli galen! 😰 
Som tur är har jag en snäll svärmor, som körde våran bil sen så jag slapp det 💕 
 
Efter att Monica lämnat bilen åkte vi för att hämta upp Maja innan vi åkte vidare mot bergvik. Där började vi med att snälla farmor bjöd på mat följt av efterrätt på Max 🍔 Jag skulle vara lite duktig så jag avstod från både glass, paj och även kaffe,men eftersom hon i kassan gjorde fel fick jag ändå kaffe. Sedan orkade inte Patricia äta upp sin glass så då mumsade jag i mig resten av den så jag blev inte så duktig ändå tillslut 😂 Kaffet i sig gör ju ingenting, men jag vill ha något gott till därför avstår jag hellre från båda.. 
 
Vi avslutade med att besök på Maxi innan vi släppte av Maja hos sig och åkte tillbaka till Väse. Där hämtade Monica bilen, som hon ska ha så länge. Vi tackade och sa hejdå innan jag och barnen åkte hem till oss och farmor hem till sig. Det var inga problem att få barnen i säng när vi kom hem - Sebastian hade somnat i bilen, men vaknade till för att göra sig iordning 😴 
 
Jag slängde mig i soffan för att kolla på teven tills jag somnade gott 😀 Då hade Kent, som varit iväg på eget håll, hunnit hem för att säga hej och god natt 💕
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: