Lunch med pappa på jobbet/bvcbesök med tillhörande spruta 💉

Hej hej 👋 
 
Igår fick Patricia vara med pappa på jobbet en liten stund. Hon var så glad när hon fick ha med en matlåda eftersom hon skulle äta lunch med dem 😀 
 
Anledningen var att jag och Sebastian skulle till BVC. Vi kan återigen konstatera att han växer så det knakar 😉  Han har växt 9 cm sedan förra besökte för nästan exakt ett år sedan 😀 Han har även gått upp en hel del i vikt så enligt bmi kurvan är han överviktig, men det finns knappt en gnutta fett på ungen så varken jag eller sköterskan la någon större vikt (haha) vid det. Det visar bara ännu en gång att detta med bmi bara är skit! 
 
Innan vi gick därifrån fick han även en spruta 💉 Han tyckte inte om att jag var tvungen att ta ur hans arm ur tröjan för att sköterskan skulle kunna ge honom den. Han kan vara väldigt blyg när det gäller att visa sig (om det inte är frivilligt förstås). Själva sticket brydde han sig inte om, men han blev hysterisk när hon satt på ett plåster så det fick jag snabbt ta bort igen 😉 Goa unge 💖 
 
Om det inte dyker upp något särskilt var det faktiskt vårat sista besök på BVC. Nästa höst tar skolsköterskan över! Jag kan knappt fatta att han faktiskt börjar förskoleklass nästa år 😲 Min lille kille blir så stor 💖
 
 
 När det var sovdags passade han på att inviga sin nya pyjamas, som han fick av oss i födelsedagspresent 😀 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: