Uselt morgonhumör, lek med kusinvitamin, virrpanna nummer ett...

Hej hej 👋 
 
I helgen jobbade jag natt och för första gången klarade jag av att sova ordentligt både på lördagen och söndagen 😀 Barnen och pappan fick mycket kvalitetstid tillsammans då de bl a var iväg till skogen för att jaga. 
 
Igår lyckades jag inte få mig mer än några minuters sömn under de timmarna barnen var på skolan/förskolan,men jag fick vila ordentligt,vilket gör mycket för framförallt humöret 😂 Vid klockan 20 var jag dock helt slut så då fick det faktiskt bli sängen för mig. Det dröjde inte särskilt länge innan jag låg där och snarkade gott 😴 
 
Den här dagen började med att jag försökte få en liten dam, som var arg som ett bi, att göra sig iordning för att åka med bussen! Hualigen, vilket uselt morgonhumör hon har ibland... 😱 Som tur var hann det gå över innan det var dags att gå ut till bussen så vi slapp vara osams när hon åkte iväg 💜 
 
Under förmiddagen tog jag med mig Sebastian till Kristinehamn för att hälsa på Anna och Tyra, som flyttade dit förra veckan. Emilia bor såklart också där, men hon var ju i skolan under dagen 😉 
Det var en mysig lägenhet. Vi hann med en fika, promenad med deras hund Rambo följt av lek utomhus samt lunch innan Anna och Tyra behövde åka iväg. Eftersom jag och Sebastian hade lite tid över tills jag skulle på utvecklingssamtal för Patricia åkte vi till stadsbondgården för att kolla på lite djur 🐴 🐑 
 
När vi var påväg till värmlant för att lämna Sebastian, som skulle hjälpa farmor på jobbet, ringde de ifrån skolan för att kolla om jag missuppfattat tiden för samtalet.  Av någon anledning hade jag fått för mig att det började klockan 14.45,men det var ju fel för det var då det skulle sluta! Eftersom jag själv valt tiden tycker man ju att det skulle blivit rätt, men inte för en virrpanna, som mig 😴 Som tur var hann jag dit lite tidigare än kvart i så vi hann ändå ha samtalet. Lärarna är nöjda, Patricia är nöjd och då är vi föräldrar såklart också nöjda 💜 Hon trivs jättebra och de märker att hon vill lära sig. Någonting, som jag har märkt hemma är att hon har blivit så duktig på att läsa 😀 För bara några veckor sedan gav hon upp för att hon tyckte att det blev jobbigt när det tog tid för henne att läsa, men nu sitter hon gärna och läser för mig eller lillebror framförallt 😀 
 
 
Sebastian fick stanna kvar hos farmor tills hon slutade så hon skjutsade hem honom efteråt. Patricia och jag passade på att plocka rätt litegrann här hemma under tiden vi väntade på lillebror 😀 Vi bjöd farmor på fika samt spelade kort innan hon åkte hemåt. Pappan är iväg till Karlskoga så barnen och jag har haft lite tid för oss själva. Medan Sebastian lekt har vi tjejer spelat memory. Nu har barnen tittat på teven en liten stund. De börjar redan bli trötta så de ska få göra sig iordning för att sova 😴 Jag tror inte att jag blir särskilt långvarig idag heller, men någon timme till ska jag väl orka hålla mig vaken 😂
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: