God morgon och planering på gång 💜

God morgon 🌹
 
Patricia gick nyss på bussen till skolan medan pappan åkte till jobbet så nu är det "bara" jag och lillebror hemma 💜 Vi är lediga från jobb/förskolan så vi får se vad vi hittar på under dagen. Vi har inget planerat än i alla fall. Troligtvis tar vi dagen, som det kommer, vilket kan vara väldigt skönt  😀 
 
Imorgon ska jag ha ett utvecklingssamtal med en av Sebastians fröknar. Vi kommer även att gå igenom mitt schema för att lägga in fler timmar på förskolan för lillebror. Han är nämligen inte där särskilt mycket, vilket gör att han hamnar efter litegrann så vi ska planera om för att han ska vara där lite mera. Vissa dagar är han där max 2 timmar, vilket bara blir konstigt för honom. Min förhoppning är att det ska bli lättare att lämna honom om han får vara där lite mer. Han har nämligen en väldigt svår separationsångest ibland, som gör att han blir både ledsen och arg när jag ska lämna honom. Detta är inte det minsta roligt utan det gör verkligen ont i hjärtat av att se honom sån 💜 Jag tror dock att en stor del av det beror på att han varit hemma väldigt mycket med mig de senaste månaderna - både frivilligt i form av semestern och inte alls frivilligt p g a min olycka med armen samt annan sjukdom. Om vi kan få in rutin på detta nu så är jag säker på att det kommer gå mycket lättare sen 😀 Jag vet ju att han inte blir ledsen och arg för att han inte trivs utan det är verkligen tvärtom - han älskar att vara där, det märks på alla andra sätt 💜 
Självklart är det mysigt för mig att få umgås med honom så mycket, som möjligt medan jag fortfarande kan. Han börjar ju förskoleklass nästa höst och då är han ju borta, precis som storasyster, på dagarna så jag vill passa på att ha honom hemma medan jag kan. Men han behöver även komma hemifrån för att umgås med jämnåriga och för att kunna hänga med i det de lär sig. För det är minsann inte bara lek på förskolan utan de lär sig en hel del, som gör att de är förberedda när de gå vidare sen 😀 Jag slutar aldrig att förvånas över hur mycket saker de faktiskt kan fast de är "små" 😉💜 
 
 
Nu ska vi ta och börja dagen ordentligt med en kopp kaffe och en bar för min del och något annat gott för Sebastians del ☕🥖


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: