Trevligt sällskap och god mat 🥘

God morgon 🌸 
 
Igår förmiddag lämnade jag och Patricia lillebror hos farmor innan vi tjejer åkte vidare mot Kristinehamn för att handla litegrann. Det smartaste hade ju varit att vi gjorde det på fredagen när vi redan var i stan, men att vara smart är inte direkt min starkaste sida 😉 
 
När vi kom tillbaka för att hämta lillebror bjöd farmor på fika - vi fick bl a nybakade saffransbullar 😋 
 
Eftermiddagen gick åt till att förbereda kvällsmaten, som var köttgryta. Vi ville bjuda våra tyska vänner och Henrik på något gott 😀 Kent kom hem från skogen för att hjälpa till litegrann innan han åkte iväg en stund igen. Till grytan åt vi ris, sallad, pizzasallad (köpt på maxi efter Patricias önskemål) och smörgåsgurka. Tyvärr tog jag inget kort, men mums vad gott det var 😍 Vi hade gjort ordentligt med mat, som trots allt gick åt, så det var nog fler än vi, som tyckte det var gott 😉 
Vi bjöd även på lite gott till kaffet (bl a Monicas saffransbullar) samt lite snacks efteråt.
 
Kent fick tyvärr åka därifrån för att åka med några norskar till Karlskoga för att jaga vildsvin. De andra stannade ett tag till innan även de åkte. Barnen hade somnat i vardagsrummet så jag såg till att de blev nerbäddade i sina sängar istället 💟 Efter det gick jag och lade mig och det dröjde inte särskilt länge innan jag somnade 😴 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: