Våran lördag 🥕

God morgon 🌸 
 
Jag och Kent började gårdagen med att ta sovmorgon, medan barnen vaknade extra tidigt! De tittade på teven tills pappan gick ner för att fixa frukost då hjälpte de honom innan de kom upp för att säga till mig ☕ 
 
Under dagen höll Kent och Henrik samt senare även Magnus, på att bygga jakttorn,som de sedan körde iväg till skogen. Barnen varvade mellan att vara utomhus och inomhus hela dagen. Patricia var inne en sväng när jag gjord en sen lunch. Medan jag lagade maten bakade hon nämligen en morotskaka 🥕 Jag gjorde frostingen senare, men själva kakan gjorde hon själv med endast lite stöttning ifrån mamma 💖 
 
 
Medan resten av familjen var ute passade jag på att (trots sovmorgon) ta igen lite förlorad sömn. Det var riktigt skönt och efter det orkade jag ta tag i lite städning, tvätt, disk osv 👍 
 
Efter att barnen fått smaka en varsin bit av morotskakan ringde Axel för att bjuda dit oss så jag och barnen åkte till Molkom. Där fick barnen godis framför en film 🍬🍫
 
Monica och Maja var också där. De och Linnea satt och byggde puzzel när vi kom. Jag hoppade in och sedan satt vi där i några timmar 😀 Det var ett svårt puzzel, men vi hade så kul ändå 😉 
När det var dags att åka hemåt hade Sebastian somnat gott i soffan, men det var inga problem att väcka honom för att få med honom hem. 
 
Påvägen hem somnade båda barnen i bilen, men lillebror vaknade när jag, utan att tänka mig för, tjoade när den här fina hjorten dök upp 🦌 
 
 
Efter en god nattsömn har vi vaknat igen och det är dags för en ny dag. Vi hade egentligen planer för dagen, men de har blivit ändrade så vi får se vad vi hittar på innan det är dags att åka till gympan i eftermiddag 🤸‍♂️🤸‍♀️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: