Jag har påbörjat min egen version 😀

Hej hej 👋 
 
Jag hade ju planerat att börja med min egen version av 5:2 dieten med hjälp av nutrilett redan för några veckor sedan. Jag var väldigt taggad och ville komma igång, men på grund utav min lilla olycka med armen, som gjorde att jag fick äta penicillin ville jag inte köra igång. Jag kände att det vore dumt att fasta under tiden så jag drog ut på det ett tag,vilket kändes som rätt beslut för mig 😀 
 
Idag kände jag att det var dags! Jag känner ändå ingen direkt smak eller hunger just nu pga förkylningen. Aptiten är nere på noll och ingenting lockar mig så det känns inte som någon större förlust att inte äta just idag 😉 
Jag började med att ta en vaniljshake till frukost. Det är en ny smak för mig och den smakade helt okej 👌 Jag kommer säkert gilla den ännu mer när jag är frisk. 
 
Under förmiddagen gjorde jag och Sebastian iordning lite fika åt oss ☕ Jag kom på försent att jag inte hade någon mjölk så det fick bli svart kaffe. Vi provsmakade bl a denna, som är en ny smak. Jag fick den och två andra på posten häromdagen. Jag vet inte riktigt varför, men det ringer någon liten klocka i bakhuvudet om att jag var med i en liten tävling för ett tag sedan så jag kanske vann 😂😂 Jag och mitt sk minne 😉
Tyvärr tyckte jag inte att den var särskilt god då jag inte är särskilt förtjust i bars, som är mer "müsliga". Det kan jag säga även fast smaklökarna inte är bäst just nu.. Sebastian gillar bars lika mycket, som jag - han är dock inte lika gräsen så han gillar oftast de jag inte tycker om 😉 Han mumsade med andra ord i sig denna med god aptit 😛 
 
 
 
Jag nöjde mig med tre små bitar av de andra sorterna sedan fick det vara bra. Jag är inte särskilt förtjust i den från Goodlife heller tyvärr. Sebastian gillade faktiskt inte heller den 😉
 
 
Nu smutar jag på dagens lunch, som fick bli en shake med smak av skogsbär 😀
 
 
Barnen är ju rätt vana vid att jag ersätter måltider ibland. Om de frågar något om de brukar jag säga att det är för att jag tycker det är gott eller för att jag behöver gå ner lite i vikt för att må bra. Jag säger ALDRIG någonsin någonting om utseendet! Jag vill går ner i vikt av många orsaker - en av dem är för att jag helt enkelt inte gillar det jag ser i spegeln, men jag tycker det är viktigt att inte tala om det för barnen! Det här med utseendet är bara en fåfäng grej för oss vuxna - det kan vänta för barnens del 💜
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: