Övernattning hos mormor, jobb för mamma och pappa och på söndag gäller det 💗

God morgon, god morgon 
 
Idag vaknade jag av att Sebastian smög förbi min säng för att smyga vidare till toaletten. Sedan hörde jag hur han gick in till storasyster för att säga till henne att det minsann var morgon 😉 I vanliga fall hade jag såklart sagt till honom att inte väcka henne, men hon skulle ju upp för att åka till skolan så det passade väldigt bra 👍 
 
Efter att följt med Patricia ut till bussen gick vi in igen. Sedan dess har jag hunnit packa en väska åt barnen, dammsuga i hallen och köket, plockat rätt litegrann samt ätit frukost. Om man kommer ur sängen i tid kan man hinna med hur mycket, som helst 😀 
Sebastian äter gärna frukost framför teven, vilket jag oftast inte har något emot då jag inte känner mig social direkt på morgonen.. 💕 
 
Senare under dagen kommer mamma/mormor och en väninna till henne hit. De ska hämta barnen, som ska sova hos mormor i helgen eftersom både jag och Kent jobbar. Jag lovade att bjuda på kaffe om de stod för fikabrödet då det ekar nästintill tomt på det här hemma ☕🍮 Jag måste börja baka någon dag för båda grabbarna i familjen fyller år i Oktober.  Det är skönt att ha det klart så man bara behöver fixa tårtorna när det är dags för kalas 🎂 
 
För min del är det nattjobb, som gäller i helgen. Eftersom ingen kommer vara hemma imorgon kommer jag ha hela långa dagen på mig att sova, vila och bara ha det skönt 💗 På söndag kommer barnen hem runt 14 tiden för då är det dags för dem att börja på gympa! De ska gå i Molkom så Sebastian kommer att gå tillsammans med Stina medan Patricia och Sigrid går tillsammans i andra gruppen ☺️ Patricia grät nästan av glädje när jag talade om det för henne 💗 De stora tjejerna har hållt ihop sedan de låg i magen kan man säga,då vi föräldrar lärde känna varandra via föräldragruppen på BVC ☺️ Trots att vi inte ses alls lika ofta längre leker alla barnen jättebra ihop och här hemma pratas det om kompisarna lite då och då 💕 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: