Strutsar, 🍄 och đŸ€§

God förmiddagÂ đŸŒ§ïž
 
I helgen var ju jag och barnen hos mamma. Det regnade till och frĂ„n hela tiden, men det gjorde ingenting för barnens del. De tog glatt pĂ„ sig regnklĂ€der och stövlar för att sedan vara ute och greja 🌳🍁
 
PĂ„ fredags eftermiddagen tog vi en liten biltur för att titta pĂ„ strutsar och plocka lite svamp 🍄 
 
 
PĂ„ lördagen Ă„t vi lunch tillsammans med mormor och morfar đŸ‘” 👮 Sedan var det dags för mig att Ă„ka till jobbet. Under min rast började jag helt plötsligt kĂ€nna mig sjuk. Jag fick ont i halsen bara sĂ„dĂ€r huxflux! 🙁 Dagen efter vaknade jag, efter en natt med varierande sömn, genomförkyld med allt det innebĂ€r - feber, rethosta, tĂ€t nĂ€sa osv. Jag Ă„kte till jobbet efter lunch, men jag kĂ€nde att jag egentligen inte borde varit dĂ€r. Efter ytterligare en orolig natt dĂ„ jag vaknade Ă€nnu sjukare bestĂ€mde jag mig för att hĂ„lla mig hemma igĂ„r. Patricia hade hostat en del medan hon gjorde sig iordning för skolan sĂ„ vi bestĂ€mde att hon ocksĂ„ fick stanna hemma. Hon höll sig dock pigg resten av dagen sĂ„ hon fick Ă„ka ivĂ€g idag, vilket hon var glad över 😀 Hon smög in till mig i morse för att frĂ„ga vad jag tyckte om hennes klĂ€der - det Ă€r vĂ€ldigt viktigt för henne att hon Ă€r fin, vilket mamma sĂ„klart alltid tycker att hon Ă€r 💕 
 
Jag har sovit vĂ€ldigt gott i natt, vilket har gjort gott för förkylningen, som kĂ€nns nĂ„got bĂ€ttre idag 👍 Jag och lillebror Ă€r lediga sĂ„ idag behövde jag inte vara hemma frĂ„n jobbet i alla fall, men jag och chefen bestĂ€mde, nĂ€r jag pratade med henne igĂ„r, att jag ska vara hemma imorgon ocksĂ„. Sedan fĂ„r vi se hur jag kĂ€nner mig inför torsdag och fredag. Helst av allt skulle jag sĂ„klart vilja bli frisk sĂ„ jag kan jobba, men förkylningar brukar ju tyvĂ€rr vara rĂ€tt envisa.. 
 
I söndags kom farmor Monica för att Ă€ta lunch med oss samt ta med barnen. Mamma hade gjort god mat och Ă€ven en god Ă€ppelpaj till efterrĂ€tt. Även Patricia, som vanligtvis inte gillar paj, Ă„t av den sĂ„ jag fick receptet sĂ„ jag kan baka den sjĂ€lv â˜ș Vi fĂ„r vĂ€l se om lilldamen vill Ă€ta av den 😉😂 
Barnen fick vara med farmor nĂ„gra timmar tills pappan hĂ€mtade dem 😀💗 
 
Vi hade en mysig helg - det Ă€r skönt att fĂ„ komma hemifrĂ„n ibland och bara bli bortskĂ€md med god mat osv 💗😀
 
 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: