Tillbaka på jobbet, myskväll med övernattning hos farmor, helgen är räddad 💞

God morgon 🍁
 
Den här veckan har jag börjat jobba igen så nu är vi äntligen tillbaka i vardagen ❤️ Att vara hemma för att man själv valt att vara ledig, som under semestern, är ju en sak, men att tvingas vara hemma av andra anledningar är inte alls lika roligt.. 
 
Jag och Sebastian är dock lediga både idag och imorgon innan jag kör på med igen. Jag har precis bestämt med mamma att vi ska vara hos henne under helgen 🌸 Jag jobbar kvällen både lördag och söndag så jag hinner umgås med barnen och mamma innan jag åker iväg ❤️ Sedan får busungarna vara själva med mamma/mormor och katten 🐈☺️ 
 
Det känns skönt att ha helgen fixad - nu behöver vi bara packa med oss allt vi kan tänkas behöva 😉 Stövlar och regnkläder är ett måste då barnen älskar att vara utomhus i alla väder ☔ Förra gången vi var hos mamma/mormor regnade det tillochfrån hela tiden, men det störde inte barnen. De var ute och lekte med våra egengjorda gungor i det stora trädet samt sprang omkring nakna eller med badkläder på 😂 Den här gången får de dock behålla kläderna på för nu är hösten här med lite kyla och allt annat det innebär 🍃🥀🌧️ 
 
I tisdags eftermiddag hämtade jag barnen på fritids/förskolan innan vi skulle vidare hem till farmor ☺️ De skulle ha filmkväll med två av de andra kusinerna, Tyra och Matilda, för att sedan få sova över. Jag hade dock glömt att packa iordning saker till barnen så vi fick svänga förbi hemma en sväng först 😉 Minnet är bra men kort 😂
 
Jag stannade kvar någon timme för att dricka kaffe med smörgås och alldeles för många bragokex samt mysa med bebisarna ❤️ Jag har ju inte berättat att Lars och Kicki har fått sina tvillingar 😕 De är några veckor gamla nu och de är ju sååå söta ❤️ 
 Bilden är från första gången vi träffade dem ❤️
 
 
När jag kom hem och satt mig i fåtöljen för att umgås lite med sambon dröjde det inte länge innan jag kom på att jag glömt lämna kvar bilstolarna! Men herregud! Jag fick snällt sätta mig i bilen igen för att åka tillbaka till farmor för att lämna dem.. Vad är det för fel på minnet egentligen? 😂😂😂
 
Igår blev jag extra glad när jag hämtade barnen för Patricias fröken talade om att hon är så duktig i skolan ❤️ Hon sa att det märks att Patricia tycker att det är kul att vara där och lära sig nya saker ☺️ Jag blev så där löjligt stolt, som bara vi mammor kan bli 💞
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: