Mamma är sjuk och "nya" möbler🤒 ☺️

God kväll ☺️
 
Jag höll mig frisk under onsdagen och halva torsdagen, men under torsdags eftermiddag började huvudvärken komma tillbaka igen. Jag kände mig inte särskilt pigg när jag åkte ifrån jobbet. När alarmet ringde på fredagen kunde jag konstatera att jag inte skulle orka med en arbetsdag så jag fick sjukskriva mig 🤒
Efter att barnen åkt till skolan varvade jag mellan att vara vaken och sova 😴 Det kändes skönt att få vara helt ensam ett tag för att slippa det dåliga samvetet. Barnen var trötta när de kom hem så för deras del gjorde det inget att det blev vila en stund. Under kvällen roade vi oss med att lägga pärlplattor. Det var en lagom aktivitet för en sjuk mamma ☺️ 
 
 
Tyvärr mådde jag inte särskilt mycket bättre igår, men barnen roade sig och lät mig vila ordentligt 💗 
 
Idag har jag bara känt av huvudvärken litegrann. Vi har därför passat på att åka till en väninna till mamma, Catrin, för att hämta en soffa och två fåtöljer, som vi köpt utav henne ☺️ När vi lämnade tillbaka kärran, som vi lånat av Ingegärd och Bosse fick vi smörgås och fika ☕
När vi kom hem hann vi precis göra mat innan Kent fick åka för att jobba. Jag och barnen har städat. Det blev väsen på Patricia när hon fick klart för sig att hon skulle städa sitt rum. Det gick dock över efter en stund så hon började städa ordentligt. Sebastian har också städat, men det går långsamt för dem båda så de får fortsätta någon annan dag 😉 
 
De har badat och avslutar dagen med att se på teven en stund innan det blir sovdags. Monica kom förbi med lite saker så vi har druckit kaffe ☕ Nu inviger jag en av våra "nya" fåtöljer ☺️ Det får bli några lugna timmar nu innan jag ska sova 😴 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: