En bra början på veckan 💗

Hej hej 👋
 
Vi har börjat veckan med mys 💟 Under förmiddagen var Sebastian fikasugen så vi bjöd pappan, som varit hemma från jobbet idag på kaffe och småkakor ☕ 🍘 Sedan plockade jag och Sebastian fram kritor, pennor och pysselböcker. Efter att ha pysslat en stund lade vi puzzel 😀
 
 
När Patricia kom hem ville hon också greja så då plockade vi fram hennes böcker också ☺️ 
 
 
Strax innan klockan halv fyra fick jag ett sms om att Patricias glasögon var färdiga så jag tog med mig en glad tjej och en mindre glad lillebror till synoptik för att hämta dem. Sebastian var besviken att han inte fick med sina nya, men nu är de i alla fall beställda ☺️ Eftersom det är stark styrka på glasögonen kommer det ju ta ett tag innan lilldamen kan använda dem hela tiden. Nu under eftermiddagen och kvällen har hon haft dem korta stunder, vilket får fungera tills hon vant sig vid dem 👓 
 
 
Hon är i alla fall väldigt nöjd med dem, vilket såklart är det viktigaste 💗
 
 
Vi passade på att åka till maxi för att handla litegrann också. Barnen fick en varsin korv av barnklubben - dessutom hade de ätit en varsin banan så de höll sig mätta tills vi kom hem 😂
 
På vägen hem stannade vi till hos Mats för att hämta Steis bror Stilo eftersom han enligt Kent skulle vara hos oss några dagar. När vi kom hem ringde Mats upp mig och då visade det sig att det inte var förrän nästa vecka vi skulle vara hundvakt. Skönt att även Kent kan bli vimsig ibland 😂 Nu är han ju här så han får stanna tills imorgon eller så ☺️ 
 
Innan barnen gick och lade sig åt vi kvällsmat - jodå de orkade allt mumsa i sig ännu mera här hemma 😂 Nu sover de gott och jag kommer nog göra detsamma snart 😴 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: