Skridskoåkning, puzzel, kalas för en och gympa för två ⛸ 🎊 🤸‍♂️

 God kväll 🌃
 
Ännu en ledig helg börjar gå mot sitt slut.. Vi har dock haft några mysiga dagar 💗 
 
Igår tog vi på oss ordentligt med kläder och packade med oss skridskorna innan vi åkte iväg till Mosarn, som är en sjö i närheten. Sebastian fick (till sin stora glädje)  åka fyrhjuling med Axel dit så Linnea fick åka med oss i bilen istället 😉 Även Linneas pappa Bengt, Monica och Lena, som är Monicas kompis, var med. Vi grillade korv och barnen åkte skridskor ⛸ Det var ett litet lager med snö på isen, vilket var perfekt för Sebastian att öva på eftersom det inte blev lika halt 😀 Patricia lärde sig att åka förra året och har sedan åkt flera gånger med skolan. Lillebror däremot hade inte tålamod nog till att ens försöka åka förra året, men igår gick det väldigt bra 💗
 
 
Trots några vurpor tog han sig upp och fortsatte ☺️ Patricia tyckte det var jättekul att få lära lillebror - hon kallade honom "sin skridskoelev" 😂
 
 
Efter cirka 2 timmar utomhus åkte/gick vi hem till Monica, som bor precis bredvid sjön. Där fikade vi innan både Kent och Axel somnade gott i en varsin soffa 😴 När Bengt och även Lena åkt hem plockade vi fram ett tusenbitars puzzel. Jag, Linnea och Monica satt (med lite hjälp ifrån Patricia och senare även Kent) sedan med det tills det var färdigt ☺️ Då hade vi dock hunnit med en paus för att äta pizza, som Kent och Axel hämtat.
 
Sebastian hann somna gott i en soffa medan jag och Patricia mös i den andra framför bland annat slutet på "Melodifestivalen". Herregud, säger jag bara! Jag skämdes när jag såg Benjamins framträdande 🤦‍♂️
 
När vi kom hem var det sovdags för barnen medan Kent och jag tittade färdigt på "Pitch perfect", som vi börjat titta på hos hans mamma. Vi gillar de filmerna och hoppas att trean kommer på dvd snart så att vi kan se den ☺️
 
Idag skulle Patricia på kalas 🎊 När vi hade lämnat henne åkte vi till Karlstad för att köpa med oss lite mat. Grabbarna tog även en varsin glass till efterrätt 🍦 Sedan åkte vi till Molkom. Där släppte Kent, som skulle hämta Patricia, utav mig och Sebastian eftersom det var gympa 🤸‍♂️ Den började igen förra veckan, men då var vi ju på en liten släktträff så den gången missade vi. Sebastian, som blir lite blyg i början, tyckte det var roligt så efter att jag hade suttit med vid samlingen fick jag tillåtelse till att sitta bredvid och kolla på 😉 Även Katrin stannade kvar så vi varvade mellan att prata och hjälpa våra barn med vissa hinder ☺️
 
När Sebastian gympa var slut hade Kent och Patricia kommit - lagom tills dess var dags för hennes gympa. Medan de stora tjejerna hade gympa åkte Kent och Sebastian med Martin och Stina hem. Jag och Katrin passade på att ta en promenad 😀 Det var skönt ☺️ Det är så härligt att umgås med personer, som man kan prata om det mesta med 💗
 
När vi kom hem värmde jag och barnen på pizzarester ifrån igår. Sedan fick barnen bada medan Kent och Henrik grejar lite. Jag läste en bok för Patricia (Sebastian ville inte vara med) innan det var sovdags för barnen 💗
Jag har plockat fram kläder åt lilldamen tills imorgon - vi får väl se om hon godkänner dem eller om hon väljer något annat själv 😉 I ungefär 95% av fallen vill hon bestämma själv så vi får väl se 😂
 
Själv har jag krypit ner i ett varmt bad 🛁 Sedan får det bli en tidig kväll för jag känner mig redan trött - på ett positivt sätt 😴 Det har varit en helg, som har fyllt på det där förrådet med positiv energi 💗 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: