Summering av helgen och början på veckan 💗

God morgon ❄️
 
Båda barnen har lite hosta och snorar, men annars blev det inget värre av fredagens sjukdom = skönt ☺️
 
Under helgen har jag jobbat medan resten av familjen varit lediga. I lördags kväll satt Kent och Henrik hemma och spelade tv-spel när jag kom hem från jobbet 🎮 Barnen var hos Mats och Tyra för att sova över där ☺️ Eftersom jag var trött lät jag grabbarna fortsätta med sitt medan jag gick och lade mig. 
 
Trots att barnen inte var hemma på söndags morgonen lyckades varken Kent eller jag ta någon direkt sovmorgon, men en liten stund extra sov jag i alla fall 😀 Vid elvatiden blev Kent hämtad utav Monica sedan åkte de vidare mot Molkom för att möta upp Lars, Kicki och barnen samt Mats, Tyra och våra egna barn för att åka pulka. De hade grillat korv och varit ute i snön i tre timmar ❄ Härligt med frisk luft 💗 Tyvärr tyckte både Kent och Monica att det var dumt att åka med barnen på gympa med tanke på deras hosta så det blev det inget med, men jag tror att de gjorde av med rätt mycket energi ändå med tanke på timmarna i snön 😂
 
Eftersom barnen inte är påverkade av den lätta förkylningen fick de faktiskt vara på fritids och förskolan igår. Patricia lös upp, som en sol när jag väckte henne tidigt på morgonen 💕 Hon är så glad över sportlovet för det innebär att hon får vara på fritids istället 😊 
 
När jag hämtade dem efter jobbet stannade vi till på Rasta för att hämta två paket. Det ena hade jag beställt från jollyroom medan jag inte visste vad det andra var. Det visade sig vara två smakprover, som jag vunnit, ifrån nutrilett 😋 I det paketet jag beställt fanns det en födelsedagspresent till Patricia ifrån deras mormor plus ett varsitt par vår/sommarskor 😊 Barnen blev jätteglada 💜 Det är så svårt att få tag på skor med Frost i Patricias storlek därför passade jag på när jag hittade de här ☺️
 
 
Även Sebastian fick ett par fast med annat motiv ☺️
 
 
Sebastian ville att jag skulle visa hans "rullskor", som han fick av farmor ☺️
De är väldigt fina de med 😀 Dessutom smidiga eftersom de fungerar, som vanliga skor när man tar loss hjulen. Vi hade dock lite problem med att få loss dem, men Lars lyckades tillslut 😊 
 
 
När vi kom hem igår hade Kent precis kommit hem han också. Han började med mat - hans ugnsbakade falukorv är den goaste 😋 Under tiden hjälpte Patricia mig att göra en äppelpaj 🍏 Kent har frågat efter det ett tag nu och eftersom Göran skulle komma på fika behövde vi något gott 😉
 
Efter maten hann vi vila oss litegrann innan Göran kom 😀
 
(Ursäkta röran 😂)
 
Barnen fick fika framför teven medan vi vuxna satt i köket. Efter någon timme började Kent "prata" med Stei, som i sin tur svarar genom att "prata" tillbaka med något ljud, som är svårt att förklara 😂 Eftersom barnen, som annars brukar komma direkt, inte kom misstänkte jag att de hade somnat, vilket de hade. De låg tvärsöver en varsin fåtölj och snarkade gott 😴
 
Sebastian ville inte alls somna om i sin säng så han fick låna pappas i natt eftersom han ändå skulle sova på soffan. Han var nämligen den enda i familjen, som skulle upp tidigt idag så han sov på soffan för att ge oss andra en chans att få sovmorgon 💕 Barnen vaknade mellan 6.30-7 ändå, men tanken var god 💗
 
Nu har jag lovat dem frukost så det är bäst att jag hjälper dem att fixa det 😉 Jag ska bara starta dagens första maskin med tvätt - det gäller att passa på när man är ledig 😉


Kommentarer
Postat av: Sandra SG

vilka fina barnskor!

Svar: Visst var de 😍 barnen är jättenöjda 😊
Jenny

2018-02-27 @ 08:56:44
URL: http://sandrasg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: