Våran mysiga helg 💗💗💗

God kväll 🎑
 
Den här helgen har hela familjen varit ledig 💗
 
När jag slutade jobbet i fredags hämtade jag barnen på förskolan/fritids. Även Emilia fick åka med oss eftersom vi skulle hem till dem för att leka några timmar 😀 Emilia och Patricia höll sig mestadels på Emilias rum medan de mindre barnen (Sebastian och Tyra) lekte lite överallt i lägenheten 😉 För engångsskull kunde vi vuxna sitta ifred och prata vilket var väldigt skönt ☺️ 
 
På vägen hem släppte vi av Patricia hos en kompis, som skulle ha pyjamasparty 🎈 🎉 Sebastian fick nöja sig med att ha fredagsmys hemma med mamma och pappa, vilket jag faktiskt tror att han tyckte var väldigt mysigt 💕 Hans föräldrar tyckte det i alla fall 💗 
Patricia, som fick åka med farmor hem, var väldigt trött när hon kom hem. Hon hade såklart haft det jättekul på kalaset ☺️ 
 
 
 
Igår åkte Kent iväg till Karlstad för att bland annat handla inför dagens sena lunch/tidiga middag = tacos 🥙 Under tiden han var borta hann jag vika och lägga in tvätt, greja med disk, städat och plockat bort julen i köket och slutligen börjat förbereda maten med de saker vi redan hade hemma bland annat köttfärsen.
 
Efter maten försökte vi vuxna vila oss litegrann medan barnen spänt väntade på lördagsgodiset. De skulle ha ett eget pyjamasparty och var väldigt förväntansfulla ☺️ När de äntligen fick godiset lånade de min mobil för att spela in videos 📹 Det tycker de är jättekul 💗 Jag brukar gå igenom mobilen efter att barnen har lånat den. Jag brukar hitta några roliga videos och en drös med bilder, som de har tagit 😊 Jag kan få mig ett och annat skratt 💗
 
Idag åt vi en extra god frukost i form av olika sorters bröd, som gräddades i ugnen - Kent köpte med det igår. Efter frukosten gick Kent och barnen ut för att bland annat skotta snö (och leka i den med såklart!)❄  Sedan kom barnen in medan Kent och Peter grejade i slaktboa. Medan barnen lekte för fullt städade jag i hallen och vardagsrummet så nu är det rent och fint även där. Dessutom är julen bortplockad nu - bättre sent än aldrig 😉
Det känns skönt att jag haft energi över till att städa då jag inte alls känt mig särskilt motiverad till det den senaste tiden..
 
Under kvällen åkte jag och Patricia till Monica för att lämna tillbaks hennes bil och hämta våran egen. Hon har varit till Ullared med Axel och Linnea i helgen så de lånade våran bil medan vi fick ha både Monicas och Axels hos oss. Kent och Sebastian, som skulle komma med Axels bil blev kvar i ladugården en stund så de kom lite senare. Farmor hade köpt med ett fint glasögon fodral med "Frost" till Patricia 😀 Sebastian fick en rolig t-shirt. Dessutom hade hon köpt med en vårjacka, som jag bad henne kolla efter, åt honom ☺️ 
 
Efter en fika hos farmor åkte vi hem för att barnen skulle få sova 😴 Nu har även vi vuxna bäddat ner oss för att få lite sömn innan det är dags för en ny dag (och vecka). Kent ligger redan och snarkar här bredvid mig 💗 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: