Lördagsmys och bus 💗

Hej hej ☀️
 
Imorse gick jag upp tidigt, närmare bestämt klockan 7,eftersom jag skulle vara barnvakt åt Tyra. Jag hade dock missuppfattat så de dök inte upp förrän runt halv nio. Lite surt, men jag somnade faktiskt om i fåtöljen en stund medan jag väntade 😂
 
Till dagens frukost fick det bli hembakat bröd 😋 Vi bar med det vi ville ha att äta ut på altanen. Det är så skönt att sitta där på morgonen/förmiddagen för då har inte solen kommit dit än 😉 
 
 
 
Medan barnen lekte passade jag på att montera ihop två stolar till matgruppen. Det var ju ett tag sedan vi beställde hem allt, men på grund av massa krångel ifrån både företaget och posten är det först nu, som vi har fått hem hela gruppen! Vi saknar dock fortfarande glasskivan till soffgruppen..
 
Igårkväll monterade Kent och jag ihop en varsin stol samt bordet. Sedan har han satt ihop en tidigare så nu har vi "bara" tre kvar innan gruppen är komplett ☺️
 
 
Det ska bli skönt när alla delar är på plats så att vi äntligen kan njuta ordenligt av altanen 😃
 
När jag hade fått ihop stolarna var det dags att hjälpa Patricia att göra sig ordning inför ett speciellt kalas, som hon skulle på idag 🎊 En av hennes bästa kompisar, Ella, har nämligen kalas på ridskolan. Jag har aldrig hört talas om att man kan ha det, men det är en rolig idé. Patricia var lite orolig över att hon inte skulle våga rida. Jag förklarade för henne att just det såklart var frivilligt och att hon absolut inte skulle bli tvingad! Ellas mamma skickade bilder och en kort video på när hon red så visst vågade hon 💗 
 
 
Jag lämnade av Patricia hos Ella och hennes pappa så hon fick åka med dem till kalaset. Sedan åkte jag, Sebastian och Tyra vidare till Rasta för att köpa glass - det var gott 😋 
 
Till lunch fick det bli pizza 🍕 Ibland får det bli lättlagat. Även lunchen åt vi på altanen, men sedan gick vi in för att vila oss en stund. Sebastian och Tyra, som varit ute och lekt nästan hela tiden var svettiga och trötta så jag tyckte att de behövde ta en paus ifrån värmen ett tag! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: