Bakning ✅ Provsmakning ✅

God kväll 🌜
 
När Patricia kom hem från skolan bakade vi inför hennes kalas, som vi ska ha på lördag ☺️ Sebastian ville inte vara med så det blev vi tjejer, som grejade 😀
 
 
Vid våran senare beställning ifrån Matsmart hittade jag dem här, som jag tog några förpackningar av. Vi får se om de smakar gott eller inte 😋
 
 
Det blev muffins, småkakor och tårtbottnar. Sedan har mamma bakat lite gott också plus att Kicki skulle ha med litegrann. Vi kommer nämligen att fira Patricia och Edvin samtidigt 🎊 Vi tyckte det var smidigt eftersom de fyller år så tätt. Patricia ska dock ha kalas för klassen innan släktkalaset 🎈🎉 🎁 
 
Muffinsen ska dekoreras också, men det får vi göra antingen på fredag eller på lördag förmiddag. Jag invigde mitt plåtställ, som jag fick utav mormor - det var väldigt smidigt 👌 Jag har dock bara två plåtar så jag ska köpa fler för att underlätta ännu mer vid storbak 😊 
 
Anna och Tyra kom hit för att fika och leka så vi dukade fram lite smakprov utav det vi bakat - allt tog slut så jag antar att det smakade gott 😋 Själv åt jag riskakor så jag vet inte än - jag får se på lördag helt enkelt 😀
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: