Massa skoj ☺️🍕 🌿 🏊

Hej hej 👋
 
Dagarna går och mellan jobbpassen har vi hittat på massa skoj 😀 
 
I fredags åkte vi hem till mamma för att vara där under helgen. Vi grillade tillsammans med mormor och morfar 💗
På lördagen jobbade mamma mellan 7-16 och jag mellan 14-20.45. Jag och barnen vaknade med andra ord upp själva i mammas lilla torp på morgonen ☺️ Efter att ätit frukost, gjort oss iordning samt lekt kurragömma och "under hökens vingar kom" åkte vi hem till mormor och morfar. Där hann vi med både fika och lunch innan jag åkte till jobbet. Barnen stannade kvar gammelmormor och gammelmorfar tills deras mormor kom efter jobbet 😀
 
 
På söndagen var mamma ledig och jag jobbade ytterligare ett kvällspass. Barnen skulle egentligen ha varit kvar i Nybble, men eftersom Monica hade ett ärende till Gullspång tog hon med sig barnen hem till sig så de fick umgås med farmor istället ☺️  Hon åkte hem med dem lagom till sovdags så de behövde inte vara vakna sent för att vänta på mig. Det var skönt eftersom vi skulle upp till förskolan/skolan/jobbet på måndagen ☺️
 
Under den här veckan har vi också hunnit med roligheter 😀 I måndags åkte vi till Molkom direkt efter att jag hämtat barnen. Vi åt glass på Axel och Linneas balkong innan barnen tog en paus framför en film. Sedan gick vi ut till de två små lekplatserna, som finns utanför lägenheten. Barnen fick härja loss ordentligt 😉 När Monica kommit kom vi överens om att köpa mat ifrån pizzerian (efter önskemål från Patricia). Efter maten tackade vi för oss för då var vi trötta 😴
 
Medan jag och Axel hämtade maten lånade barnen min mobil, som vanligt tog de massor av bilder 💗
 
 
 
Igår var jag och Sebastian lediga så jag tog tag i ett litet projekt här hemma. Det tog lite längre tid än jag räknat med, men det blev bra ☺️
Jag fick nämligen med flera plantor av någon växt/buske (kommer inte ihåg namnet) ifrån mamma. Därför gjorde jag iordning för att vi ska få en häck så småningom - när växterna växt till sig ☺️ Plantorna räckte dock inte riktigt hela vägen så jag ska se om jag kan få med några fler när vi hälsar på mamma nästa gång 😉
 
 
Patricia kom hem med bussen strax innan två tiden sedan kom Emilia med en senare buss eftersom hon slutade senare ☺️ Barnen hann med att pärla innan vi åkte hem till Monica. Hon hade med sig Tyra hem ☺️
Vi tog med oss fika och gick ner till sjön. De stora tjejerna nöjde sig med att hoppa studsmatta på vattnet medan Sebastian och Tyra både hoppade och badade 🏊
När vi kom tillbaka hem till farmor badade alla barnen i poolen. Sedan fick vi kvällsmat innan jag tog med alla barnen utom Tyra hem. Patricia fick avsluta dagen med en dusch och Sebastian somnade, som en stock så fort han bäddade ner sig i sängen 😴 
 
De stora tjejerna tycker att det är kul att gå upp och göra sig iordning tillsammans innan de går ut till bussen 🚸 
 
Jag och Sebastian myser litegrann, men vi ska strax göra oss iordning för att åka till förskolan/jobbet ☺️
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: