Det blev en tur till Göteborg 😁

God morgon 🤗
 
I fredags fyllde Kent 30 år 🎊 
Vi överraskade honom med en mysfrukost på jobbet. Hans mamma och morbror väntade på oss tillsammans med Nicklas och Ulrika ☺️ Jag hade sagt att jag skulle med för att hämta ägg till min frukost. Det bjöds på smörgåstårta, vilket Kent inte äter så han fick en baguette. Han fick även ett paket med tebaguetter,salami och ölkorv i present 😉 Nicklas och Ulrika hade köpt en jättefin, handgjord kniv åt honom. Hela Kents familj och jag hade lagt ihop till biljetter till showen "Macken" samt en natt på hotell. Detta var i Göteborg. Han satt länge och kollade på biljetterna innan han kom på att showen faktiskt var redan under kvällen samma dag 😀 Jag fick äran att följa med!
 
Eftersom Nicklas skulle iväg hjälpte Kent Ulrika litegrann med djuren innan vi gjorde oss iordning för att åka hemifrån. Vi hade gott om tid, vilket var väldigt skönt för då kunde vi stanna några gånger längs vägen. I Mellerud stannade vi till på "Bloms", som visade sig ha lite allt möjligt. Vi köpte en födelsedagspresent till Sebastian och kläder till mig. Kent hittade dock ingenting där.
 
 
Vi bodde på ett mysigt hotell. Tyvärr upptäckte vi under lördagsmorgonen att värmen på vattnet i duschen inte gick att ändra. Eftersom vattnet var kokhett fick vi hoppa över duschen, men det gjorde egentligen inte särskilt mycket.
Kvällens show var väldigt underhållande 😂 I pausen fick vi en "Mackenpåse", som innehöll en pucko och en dubbelmacka med stekt ägg. Eftersom Kent inte var sugen fick jag äta och dricka upp det ☺️
När showen var slut gick vi tillbaka till hotellet, som låg precis bredvid. Där åt vi en sen middag, som var sååå god! Kent åt ryggbiff med strimlad, friterad potatis. Själv mumsade jag i mig kycklingbröst med potatis och en jättegod sås. Vi var överens om att det var längesen vi åt något, som var så gott! 😋
 
 
 
 
När maten låg i magen var vi helt slut båda två så då gick vi till rummet för att lägga oss. Kent hann knappt lägga huvudet på kudden innan han somnade 😴 Det dröjde inte särskilt länge innan även jag sov.
 
Medan Kent vaknade vid sjutiden tog jag sovmorgon till halv nio. Det var minsann inga fel det. Efter att vi konstaterat att duschen inte gick att använda gjorde vi oss iordning och gick för att äta en god hotellfrukost. Vid bordet bakom oss satt två av skådespelarna ifrån showen - vi vågade dock inte pratade med dem 😜
 
När vi hade checkat ut passade jag på att ta kort på teatern påväg till bilen.
 
 
På hemvägen stannade vi bland annat till på Harald Nyborgs i Alingsås. Där fyndade vi massor av lego.Det är perfekt att köpa hem så att det finns när barnen blir bjudna på kalas 👌
Vi passade även på att hälsa på mormor och morfar en sväng. De bjöd på fika innan vi åkte vidare hem till Monica för att hämta barnen. Vi fick en snabbfika där med innan vi åkte hem. Barnen blev glada när de fick presenter av oss. Sebastian fick en bilkudde med Olof ifrån Frost och lego medan Patricia fick ett set med tre stora puzzel med olika djurmotiv på 😁
Jag gick upp för att lägga mig en stund innan jag skulle iväg för att jobba ett nattpass. Jag lyckades dock inte somna så jag gick ner igen efter ett tag. Kent tog över Sebastians legobygge medan jag började bygga ihop ramen till ett av Patricias puzzel. Bägge barnen hade börjat, men de var nog för trötta för att hålla på just då. 
 
Jag kände mig riktigt nöjd när jag åkte hemifrån. Vi fick lite välbehövlig egentid tillsammans, vilket var mysigt 💗 Vi är alldeles för dåliga på att hitta på någonting för oss själva så det är kul när andra fixar det åt oss ibland 😘 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: