Glass i stora lass 😉

Hej hej 👋
 
Jag tĂ€nkte fortsĂ€tta summeringen av vĂ„ra mysiga dagar 💗
 
Även i fredags smög jag upp tidigt för att Ă„ka till jobbet medan barnen passade pĂ„ att busa med mormor 😘 
Jag slutade vid 12 sedan handlade jag innan jag Ă„kte ner till Nybble igen. Efter maten stannade vi kvar en liten stund innan vi Ă„kte hemĂ„t. DĂ€r spenderade jag nĂ„gra timmar i slaktboden med Kent och Lars medan Sebastian och Patricia lekte med kusinerna Edvin och Matilda 🙂 NĂ€r vi vuxna var klara slĂ€ngde vi in nĂ„gra pizzor i ugnen, som vi mumsade i oss av allihopa 🍕 Medan barnen sprang ivĂ€g för att leka mumsade vi vuxna i oss en varsin glass 🍩Sedan Ă„kte Lars och barnen hemĂ„t. Patricia och Sebastian fick glass innan vi plockade fram lite annat gott, som vi mumsade i oss framför teven. 
 
BĂ„de igĂ„r och idag har Kent varit ledig sĂ„ hela familjen har fĂ„tt lite tid tillsammans 💕
 
IgĂ„r fick vi besök utav Martin, Katrin, Sigrid och Stina 🙂 Eftersom vi inte hade firat Patricia och Sigrid, som bĂ„da fyllde 8 Ă„r i Mars, passade vi pĂ„ att göra det. Vi hade köpt en porslinsmugg att mĂ„la sjĂ€lv plus ett set med hĂ„raccessoarer, som man ocksĂ„ fĂ„r göra sjĂ€lv, till Sigrid. Patricia fick ett stort pysselset, som tjejerna genast började pyssla med 🙂 De höll pĂ„ med det nĂ€stintill hela tiden de var hĂ€r 😉
Vi Ă„t tacos och glassbuffĂ© med flera sorters glass, sĂ„ser, strössel, jordgubbar, marĂ€nger och marshmallows 😋
 
NĂ€r de hade Ă„kt hem vilade vi oss en liten stund innan Monica kom pĂ„ kaffe ☕ Sedan kom Ă€ven Linnea och Axel pĂ„ besök. De, som ville fick Ă€ta tacos till kvĂ€llsmat,  vilket de flesta gjorde 😂 Monica valde dock att Ă„ka hem och Sebastian var förstĂ„ende nog inte hungrig, men vi andra mumsade i oss av maten 😉 Sedan tog vi fram lite godis 🍬 
Vid halv tolvtiden var jag sĂ„ trött sĂ„ jag gick upp för att lĂ€gga mig trots att vi fortfarande hade besök 😮 
 
Söndagen har vi spenderat med att klippa grĂ€set. Jag har gĂ„tt med den vanliga klipparen medan Kent, med lite hjĂ€lp av Sebastian, har haft den Ă„kbara. VĂ„ran duktiga kille tyckte det var kul att Ă„ka omkring litegrann sjĂ€lv 💗
 
 
Vi fick ta en paus för att Ă„ka till Rasta för att köpa bensin. Vi Ă„kte allihopa eftersom vi tĂ€nkte passa pĂ„ att svalka oss med en varsin glass 😂 Jag provade en sockerfri variant, som precis som de andra jag smakat, var vĂ€ldigt god  😋 Jag kommer med glĂ€dje kunna klara av att byta ut den vanliga glassen mot bĂ€ttre alternativ i sommar 😉 
 
PĂ„ vĂ€gen hem stannade vi till hos IngegĂ€rd och Bosse en svĂ€ng 🙂 Det var trevligt att fĂ„ trĂ€ffa dem 💗
Vi tog Ă€ven svĂ€ngen förbi Mats, som dock inte var hemma, för att hĂ€mta en grĂ€suppsamlare till den Ă„kbara grĂ€sklipparen. NĂ€r vi kom hem fortsatte vi med att klippa. Det tog sin lilla tid och jag var "lagom" grĂ€sig och "go" nĂ€r vi var klara. Det fick bli en dusch innan vi fixade kött, hamburgare och pommes till kvĂ€llsmat. Återigen fick det bli lite glass 😂 Jag tror inte att man kan Ă€ta för mycket utav det 😉 Jag Ă„t Ă€nnu en sockerfri variant, som inte var lika god, som de andra. Den fick tina ordentligt sĂ„ att den blev mjuk - dĂ„ slank den i alla fall ner.. 
 
 
Nu Ă€r vi slitna sĂ„ det fĂ„r bli en lugn kvĂ€ll framför teven. Barnen, som varit vakna lite för lĂ€nge de senaste dagarna, ska fĂ„ gĂ„ och lĂ€gga sig i tid idag. Förhoppningsvis orkar jag hĂ„lla mig vaken i nĂ„gon timme till, men vi fĂ„r se 😂😮


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: