En sammanfattning 😊💗

Hej hej 👋
 
Tiden gĂ„r fort nĂ€r man har roligt brukar man sĂ€ga och det stĂ€mmer minsann vĂ€ldigt bra 😉 
 
I onsdags ringde min chef för att frĂ„ga om jag kunde byta arbetspass resten av veckan. Jag hoppade dĂ€rför in pĂ„ tvĂ„ nattpass mellan onsdag och torsdag samt torsdag till fredag. Jag jobbar ju gĂ€rna fler nĂ€tter sĂ„ det passade mig vĂ€ldigt bra 👍
 
 
I fredags bakade jag litegrann med barnen. Det fick bli marknadsnougat, som tyvĂ€rr blev alldeles för torr, samt MĂ€rtas skurna â˜ș 
 
 
 
 
Sebastian hade med sig sin allra första lĂ€xa hem sĂ„ han fick skriva litegrann 😀 Det handlade om hans namn sĂ„ jag skrev före pĂ„ ett papper sedan fick han skriva efter mig. Jag blev sĂ„ stolt över att se honom ❀
Han tappade dock tĂ„lamodet sĂ„ vi gjorde fĂ€rdigt lĂ€xan i morse innan han Ă„kte till skolan. Inte direkt optimalt, men den blev lite bortglömd under helgen sĂ„ dĂ„ fick det bli sĂ„. Vi gjorde dock sĂ„ att jag skrev det vi kom fram till medan han Ă„t sin frukost sĂ„ det gick bra â˜ș
 
 
NĂ€r Kent kom hem fick barnen Ă€ntligen inviga sina jaktklĂ€der dĂ„ de fick följa med honom ut i skogen medan jag passade pĂ„ att vila mig 😀 HĂ€r spelade de fotboll medan de vĂ€ntade pĂ„ att pappan skulle komma hem 💖
 
 
I lördags pĂ€rlade vi pĂ„ bĂ„de plattor och i hĂ„r 😀 Patricia ser sĂ„ olycklig ut pĂ„ första bilden dĂ„ hon var ledsen precis innan 💔 
 
 
 
PĂ„ kvĂ€llen hjĂ€lpte barnen mig att vara barnvakt Ă„t lille Sture 💗 Det var sĂ„ kul att se dem för de tycker det sĂ„ skoj med en bebis - det Ă€r mysigt att fĂ„ lĂ„na en ibland 😘 Den hĂ€r gĂ„ngen hade vi lite extra tur eftersom Axel och Linnea skulle ut och Ă€ta sĂ„ vi fick ha honom för oss sjĂ€lva ett tag 😉 
 
 
IgĂ„r var bĂ„de Patricia och Sebastian bjudna pĂ„ kalas 🎊 Det var hos ett annat syskonpar pĂ„ skolan sĂ„ de skulle till samma stĂ€lle, men inte samtidigt. Jag och Monica skulle till Karlstad sĂ„ vi slĂ€ppte av Patricia vid kalaset vid tio innan vi Ă„kte ivĂ€g. Sedan fick Kent ha ansvar för att hon blev hĂ€mtad samt för att skjutsa dit Sebastian tvĂ„ timmar senare. 
Monica ville bjuda mig pĂ„ shopping, som en försenad födelsedagspresent 🎁 Jag fick pengar av henne sĂ„ jag kunde köpa vad jag hittade. TyvĂ€rr blev det inte mer Ă€n ett par byxor, men jag fĂ„r leta vidare nĂ„gon annan dag â˜ș Axel, Linnea och Sture gick med oss en stund och vi Ă„t Ă€ven lunch pĂ„ Max tillsammans 😋 
 
NĂ€r jag och Monica kĂ€nde oss fĂ€rdiga Ă„kte vi hemĂ„t. Jag hann vara hemma en liten stund innan det var dags för mig och Patricia att Ă„ka ivĂ€g pĂ„ gympa đŸ€žâ€â™‚ïž Magnus och Sara, som Ă€ven varit hemma tvĂ„ gĂ„nger pĂ„ kaffe pĂ„ lördagen, fick kaffe igen innan Kent följde med dem ut i skogen (precis som dagen innan). Monica hĂ€mtade Sebastian pĂ„ kalaset sedan fick han vara dĂ€r tills vi tjejer var tillbaka â˜ș 
 
Jag och Katrin passade pĂ„ att ta en promenad under tiden, som gympan var. Det var skönt att komma ut litegrann och att fĂ„ prata 😉 Vi ska göra det nĂ€sta vecka ocksĂ„ tĂ€nkte vi 😊 
 
Monica bjöd pĂ„ fika och smörgĂ„s innan jag och barnen Ă„kte hemĂ„t ☕ NĂ€r vi kom hem fick barnen ta en varsin dusch innan de fick bĂ€dda ner sig i sĂ€ngarna 😮 Jag tror de somnade gott efter en fullspĂ€ckad, men mysig helg 💗 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: