Våran skärtorsdag 🐤😊

Hej hej 👋
 
Idag ville barnen vara påskgubbe/påskhare inför påskfirandet i skolan. Jag sminkade Patricia så hon blev grå i ansiktet och fick en röd nos. Sebastian ville absolut inte bli sminkad så då behövde han naturligtvis inte det.
 
När vi kom fram till skolan blev Patricia ledsen och ångrade sminkningen så vi smet in på toaletten för att tvätta bort det 💜 
 
Efter skolan åkte vi till jobbet för att måla påskbrev 🐤 Då ville Patricia sminkas igen så vi stannade till för att fixa det då jag redan tagit med sminket. Den gången fick vi till det med morrhår och en extra röd nos så hon blev nöjd 😊
 
 
Sebastian lånade en av mina stavar, som käpp 😜
 
 
 
 
 
Vi tog en sväng förbi Dollarstore på vägen hem för att köpa påskägg och godis åt barnen ☺️ De hade dock bara stora ägg kvar så det blev ett besök på Coop, som ligger bredvid också. Där köpte vi även med oss bland annat jordgubbar, som var riktigt goda 😋 🍓
 
Precis innan de skulle gå och lägga sig blev barnen osams och behövde en paus ifrån varandra (deras egna ord) så Patricia har flyttat in i mitt rum 😉 Det verkar bli soffan för min del inatt 😂 Just nu ligger dock Sebastian här bredvid mig eftersom han inte ville somna ensam 💜
 
 
Han sover som en stock 😴 Han och storasyster fick ett varsitt gosedjur av mig idag - självklart skulle han/hon vara med när han sover 😊 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: