Våran resa till Tallinn 🥂🎶🤢🤗❤

God kväll 🙂

Våran resa till Tallinn blev minst sagt väldigt blandad 🙂

På torsdag förmiddag skjutsade mamma in mig och Kent till Kristinehamn för att vi skulle ta bussen därifrån till Stockholm.
När vi kom på färjan vilade vi oss i hytten en stund innan vi gick för att hitta någonstans att äta 😋

Sedan gick vi för att kolla på showerna - alla var jätteduktiga 🎤🎶 Vi passade på att prova lite gott att dricka 🍹

Vi kom fram till Tallinn runt 12 tiden på fredagen. Eftersom vi inte fick checka in på hotellet förrän klockan 15 tog vi en sväng igenom gamla stan. Vi hittade ett mysigt ställe, som vi åt lunch på 🌯🍔

Mätta och belåtna gick vi för att checka in. Det var ett lagomt mysigt rum för oss (även om mattan var gräslig 🙈)

Under kvällen spenderade vi en timme i poolen innan vi kände oss nöjda - det var helt enkelt inte lika kul utan barnen 😘

Vi åt kvällsmat på restaurangen på hotellet innan vi unnade oss en varsin bit av två olika chokladtårtor samt lite gott att dricka i lobbyn 🍰🥂

På lördagen åt vi frukostbuffé innan vi tog en promenad till ett köpcentrum, som låg ungefär 45 minuter ifrån hotellet. På vägen stannade vi till på flera olika ställen, men hittade ingenting. Väl framme vid slutmålet fyndade Kent ett par jaktbyxor och en mössa. Sedan köpte vi en mössa och en handväska till Patricia samt lotion till mig och ett set med lotion och duschtvål till mamma 😊

Även denna dag åt vi lunch på samma ställe eftersom vi varit så nöjda dagen innan 🙂 Vi beställde en varsin förrätt - jag fattar inte hur vi lyckades äta även huvudrätten efter detta 🤣

När vi ätit klart gick vi in i affären mittemot, som hade massor med hemmagjorda saker. Vi köpte setet på bilden åt oss samt ett set med grytlappar och en kökshandduk med kossor på åt Monica 🐗🐄

Efter allt detta mys vände det tyvärr rejält och allt blev mest stressigt och ångestladdat! 😥

När nästan var framme vid hotellet insåg vi att de hade försökt ringa oss ifrån Tallink Silja- båda två hade stängt av ljudet på mobilerna när vi åt så detta hade vi ju missat. Vi försökte ringa upp, men deras telefontid var slut. Dock kunde vi läsa oss till på deras hemsida att de hade ställt in färjan tillbaka till Sverige på söndagen! Efter att ha pratat med personalen på hotellet lämnade vi våra rumskort i receptionen för att vi eventuellt skulle kunna ringa för att checka ut oss. Sedan försökte Kent ringa igen medan jag skyndade mig att packa ihop våra grejor. Efter det sprang vi på till terminalen för att få hjälp av dem. Det visade sig att dagens sista färja hade gått redan innan de försökt ringa oss 🙈 Vi kunde dock boka om så att vi åkte ifrån Tallinn till Finland på söndag morgon och sedan vidare därifrån och hem.

Vi sov dåligt båda två den natten eftersom vi var oroliga för att de skulle hinna ställa in färjan även till Finland innan vi kom iväg, men det gjorde de inte så tillslut kunde vi gå på båten tillbaka till Sverige. Då började vi pusta ut så vi shoppade litegrann på båten. Sebastian fick ett set med lego, till Sture köpte vi en t-shirt och Kent, som vanligtvis inte använder mer än en halskedja, köpte ett läderarmband med älgar på 🙂 Sedan blev det litegrann ifrån tax freen- lakritsshots, baileys, godis till barnen och ett set från rituals till mig 🤗

Efter några timmar blev det sån jädra sjögång så vi var tvungna att gå till hytten. Allt bara gungade och ingen av oss har mått så dåligt någon gång! 🤢 Vi klarade oss utan att kräkas, men det var inte långt ifrån kan jag säga 😥 Det var utan tvekan det värsta vi varit med om!!

Det blev ju inte särskilt mycket sömn den natten heller, men som tur var vaknade vi till betydligt lugnare vatten 😀 Efter att ha ätit frukost hann vi med att gå igenom affärerna en gång till. Vi hittade en gullig klänning till Felicia och ett armband till mig 🙂

När vi äntligen kom i land kändes det, som en oerhörd lättnad! Vi behövde inte vänta särskilt länge på bussen och det var sååå skönt att få komma hem 😍

För oss, som nästan aldrig unnar oss någonting, betydde den här resan väldigt mycket ❤ Det var synd att de sista dagarna blev, som de blev, men vi fick lite mysig tid tillsammans och nu när vi har hunnit landa ordentligt hemma tänker jag mest på det positiva 🤗 Det var en väldigt mysig stad, vi åt god mat och unnade oss det vi ville ha och vi fick umgås ordentligt vilket var det viktigaste av allt 💕 Dessutom upptäckte jag att jag klarar mer än jag tror- 2,1 kilometer med packning i ganska raskt springtempo var definitivt inget jag trodde att jag kunde 🤣👍

Detta var ju en av mina 30 års presenter ifrån Kent och Monica - tack ska ni ha ❤ Jag har haft en tung period på jobbet och det har hänt mycket överlag det senaste året så jag är så tacksam över att vi fick komma ifrån vardagen några dagar 🤗❤