Nu är det slut...

God kväll :) 

Idag har jag och barnen varit i Nybble och myst med gammelmormor och gammelmorfar =) 

Det är sista dagen på mammaledigheten och jag kände att jag inte bara ville sitta hemma då...

I morgon börjar inskolningen på dagis. Det känns konstigt att det är dags redan,men samtidigt ska det bli skönt att återgå till "vardagen". Det är mysigt att vara hemma med barnen,men som förälder behöver man ett liv på sidan av också - med bl a jobb. Det är svårt att förklara hur jag menar utan att det ska låta dumt,men jag hoppas ni förstår =D 

Jag erkänner att jag är otroligt dålig på att ta "egentid". Jag vill inte lämna bort barnen om jag inte ska göra något speciellt. Det har inte hänt särskilt många gånger att jag gjort något helt själv - Sebastian eller Patricia är nästan alltid med. Missförstå mig rätt nu - jag ÄLSKAR mina barn oerhört mycket,men jag tror att man behöver få vara någon annan än bara mamma ibland. Att bara få vara Jenny för någon timme så att jag kan vara en sån bra mamma,som möjligt när jag är hemma =) 

Jag vet att det finns många olika åsikter om detta med dagis. Jag tycker att det är upp till föräldrarna själva att bestämma vad,som är bäst för deras barn! Det är vi,som känner dem bäst och märker hur de mår. Patricia har älskat dagis sedan allra första dagen och jag hoppas och tror att Sebastian också kommer att göra det :D 

En annan sak,som jag tror bidrar ganska mycket till att jag är så lugn kring detta är att jag inte har något fast jobb (det är på både gott och ont...). Om det skulle vara så att Sebastian absolut inte trivs på dagis behöver vi inte skynda på inskolningen allt för mycket utan kan ta det lugnt och försiktigt eftersom jag inte har ett jobb,som väntar. 

Det känns,som det blev mycket svamlande hit och dit,men så kan det bli ibland :) Ha det gott - vi hörs =D 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: