En mysig vecka i Tyskland 😀💗

Hej hej 👋
 
Nu tĂ€nkte jag visa er litegrann av vad vi gjorde i Tyskland sĂ„ jag hĂ„ller tummarna för att det fungerar att ladda ner bilderna idag 😀
 
Vi började resan frÄn Trelleborg genom att Äka fÀrjan över till Sassnitz. 
 
 
 
Under de dagar vi var dĂ€r hann vi spenderade rĂ€tt sĂ„ mĂ„nga timmar pĂ„ lekplatsen. Barnen hittad ett sĂ€tt att kombinera meditation och att Ă„ka rutschkana 😂
 Jag passade pĂ„ att leka litegrann jag ocksĂ„ 😉 
Den hĂ€r gĂ„ngen fick vi Ă€ven trĂ€ffa Danilos syster och hennes kille. De var vĂ€ldigt trevliga 😀 De gjorde mig och barnen sĂ€llskap en förmiddag i lekparken medan Kent och Danilo var ivĂ€g pĂ„ annat hĂ„ll. Eftersom bĂ„da tvĂ„ kunde engelska sĂ„ var det inga problem för oss att hĂ„lla samtalet flytande 😉 BĂ„de tvĂ„ tyckte om att leka med barnen, vilket de uppskattade vĂ€ldigt mycket 😀 
 
 
PĂ„ lördagen var vi ivĂ€g pĂ„ en liten bymarknad/tivoli. Barnen Ă„kte karusell, hoppade hoppborg, vi Ă„t bĂ„de korv och mjukglass, lekte med olika former av sĂ„pbubblor och sedan blev Patricia sminkad 😀 TyvĂ€rr hann fĂ€rgen bli lite utsmetad innan jag tog bilderna, men ni ser ju ungefĂ€r hur det sĂ„g ut i alla fall â˜ș
 
PĂ„ söndagen spenderade vi nĂ„gra timmar pĂ„ Zoo â˜ș 
 
 
 
Vi tog en liten paus för att Àta.
 
 
 
Danilo hade bokad en natt pĂ„ ett hotell i nĂ€rheten av fĂ€rjan den sista natten för oss och honom sjĂ€lv. PĂ„ tisdagen tackade vi Gunther och Christel (Danilos förĂ€ldrar, som vi bott hos) för den hĂ€r gĂ„ngen. Det kĂ€ndes lite jobbigt faktiskt dĂ„ de Ă€r sĂ„ gĂ€stvĂ€nliga 💗
 
Efter nĂ„gra timmars bilresa med ett stopp pĂ„ McDonald's, checkade vi in pĂ„ hotellet innan vi Ă„kte till havet. NĂ€r vi kom dit visade det sig att klĂ€dseln var valfri sĂ„ att sĂ€ga 😂 Det kĂ€ndes minst sagt konstigt att stĂ„ i nĂ€rheten av barnen medan de badade nĂ€r det helt plötsligt kom förbi nĂ„gon, som var naken 😂 
 
Eftersom vi hade nĂ„gra timmar över pĂ„ onsdagen, innan vi skulle Ă„ka pĂ„ fĂ€rjan, fick det bli ett besök pĂ„ DinosaurievĂ€rlden. Jag tror att detta var en av höjdpunkterna 👌👍
 
Man kunde bland annat leta efter fossiler (Patricia lyckades hitta en vÀldigt liten en) samt skelett. 
 
 
 
 
 
 
Innan vi Ă„kte pĂ„ fĂ€rjan fick vi sĂ€ga hejdĂ„ till Danilo, vilket ocksĂ„ kĂ€ndes jobbigt 💕 
 
Att roa barnen pĂ„ en bĂ„t i fyra timmar nĂ€r det inte finns nĂ„got direkt lekrum Ă€r inte sĂ„ lĂ€tt, men vi hittade ett stĂ€lle dĂ€r vi hade lite mera plats sĂ„ de roade sig med att dansa en stund đŸ•ș 
 
 
 
Vi kan summera resan, som vĂ€ldigt mysig ❀ Vi hann bĂ„de det ena och det andra 😀 Jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd med vĂ„ran sommar 💗


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: