Sjuk, bättre och förberedelser 🤧🎂

God kväll ❄️
 
I tisdags började jag känna mig hängig när jag var på jobbet. Precis, som jag misstänkte då åkte jag på en ordentlig förkylning så jag fick stanna hemma igår. Energinivån var på noll och jag snorade, hade huvudvärk och halsont 🤧 
 
Idag har jag känt mig betydligt bättre. Jag snorar fortfarande, men det kan ju hålla i sig länge. Orken är tillbaka och huvudvärken och halsontet är nästintill helt borta 👌 
 
Vid tolvtiden blev det strömavbrott så vi var utan el i flera timmar. När barnen kom hem från skolan började vi förbereda inför morgondagens kalas 🎊 Sebastian har ju fyllt år så vi har bjudit in hans klass samt Alvin på fredagsmys 🍬 Jag fick idéen när Patricia var på filmmys hos en av hennes klasskompisar för någon vecka sedan. Det blir godis, chips och popcorn framför en film samt fika. 
 
Vi gjorde iordning godispåsar innan vi pysslade med lite annat - bland annat korsord. Sedan kom strömmen tillbaka! Då bakade jag alla tårtbottnar samt gjorde fyllningarna. Sedan fick jag hjälp utav barnen med att göra iordning tårtorna ☺️ Dekorationerna får dock vänta tills imorgon. Vi kör all in på Spindelmannen - tårtbilder, muggar, tallrikar, servetter, godispåsar och vimpel 👍 
Resten av fikat finns redan i frysen då vi fick massor över ifrån Kents kalas. Jag kanske slänger ihop något gott ändå imorgon, men det är inget måste.
 
Barnen har ledigt ifrån skolan imorgon så vi har lång tid på oss att förbereda resten. Linn, Pontus och Alvin dyker upp under eftermiddagen och själva kalaset börjar klockan 17.30.
Stei är inomhus större delen av tiden och han fäller som bare den! Imorgon får han vara ute så jag kan få det ordentligt städat. Dessutom vet jag inte om någon av kompisarna är rädd för hundar så det är också en anledning till att vi håller honom borta.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: