God jul i efterskott - god fortsättning :)

God kväll på er :) 

Jag hade tänkt titta in här under jul,men tiden smet iväg så jag hann inte med det. Jag får önskar en god fortsättning istället ;D 

På julafton vaknade barnen runt femtiden. Medan pappan gick ner för att lägga sig i soffan tillsammans med dem fick jag sova vidare <3 
Efter en mysig frukost tog jag med mig Stei på en liten promenad. Sedan fick pappan sova några timmar innan vi gjorde oss iordning för att åka till Monica. Mats med familj (förutom Emilia,som var hos sin pappa),Lars med familj,Axel och Linnea,Bengt (Linneas pappa) och hans tjej samt Maja var också där så det var fullt hus <3 Det var mysigt att få fira allihopa tillsammmans :D 


Barnen fick fina julaftonskläder av oss i julklapp <3 

Det bjöds på julmat i drivor,massa gott,massa klappar till barnen,spel,bus m m under dagens lopp. 

Under kvällen fick vi för oss att bygga lego! Sebastian fick flera set och Patricia ett stort. Det var jag,Linnea,Monica och Patricia,som byggde ihop lilldamens buss - det tog oss två (!!) timmar ;D 


Senare hämtade Kent och Axel Tomas så vi fick träffa honom lite också :) 
Barnen höll sig vakna till halv elva ungefär då somnade båda gott i en varsin soffa <3 
De hann sova där några timmar innan vi åkte hem vid ettiden :O 


Juldagen bjöd på en sen frukost med Maja och Monica följt av en dag tillsammans med mormor,morfar och mamma i Nybble <3 

Även då bjöds det på massa mat,godsaker,julklappar och kortspel :) 


Barnen har fått massa roliga och fina saker <3 Jag och Kent fick en liten blomma och boken "baka med godis" utav mormor och morfar :) 

Idag har Kent varit ute med bl a sin pappa,farfar och två av bröderna för att jaga rådjur :) Efter att ha grejat med massa tvätt och lite städning här hemma tog jag med mig barnen hem till Monica för att äta ännu mera julmat,spela spel och fika :) Eftersom barnen hade massa spring i benen avslutade vi med en liten promenad. 

Under resten av eftermiddagen/kvällen har jag grejat ytterligare med tvätt,lagt puzzel med barnen och sorterat lite bland Patricias alla pärlor! Hon har hur mycket sånt,som helst och fick ännu mer i julklapp så det behövde bli lite ordning bland dem! :) 


Nu har Patricia somnat framför teven <3 Jag ska bära upp henne samt bädda ner lillebror i sin säng innan det får bli lite ost,kex och pepparkakor för oss vuxna innan vi troligtvis somnar tidigt ;) Imorgon är det vardag igen med allt vad det innebär :D 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: