En shoppingtur med en nöjd lillebror 💖

Hej hej 👋 
 
Jag kände inte för att vara hemma hela dagen utan ville hitta på någonting med Sebastian 😀 När jag frågade honom om han ville åka till affären för att se om han hittade något för sina egna pengar svarade han glatt ja 💖 På vägen till Kristinehamn frågade han om vi kunde åka till affären där han sett en bössa, som han velat ha. Jag visste direkt att han menade MM huset, vilket även var min tanke ifrån början 💭 😉 Vi köpte lite annat smått och gott också bl a pasta som ser ut som djur 😉 Jag kan lova att det märktes lång väg att han var nöjd för han skötte sig väldigt bra under de timmarna vi var i stan 💖 
 
 
Efter MM huset åkte vi till Netto. Där fick han dra en barnkundvagn medan jag tog en korg. Han gick omkring därinne och fick välja lite olika saker. Även fast det var mat var han glad för att få vara med och bestämma 😀 Han fick en glass, som avslutning 🍦 
 
Jag tyckte dock att vi skulle ta en sväng till Maxi också, mest för att han skulle kunna få någonting via barnklubben ☺️ Han fick äta upp glassen medan han kollade på lite fåglar osv innan vi gick in. Där mötte vi morfar, som var påvägen ut till bilen,  så efter ett snabbt toabesök gick vi omkring för att försöka hitta mormor och mamma. Vi hittade dem efter en stund, men Sebastian var inte särskilt intresserad av att prata med dem så det blev mest ett litet hej 😂 
 
Vi handla lite innan han fick välja vad han ville ha för sitt kort. När russin finns, som alternativ är det inte särskilt svårt att veta vad han väljer 😉 Han tycker att det är sååå gott 😋 
 
Nu fick det räcka så medan han mumsade i sig sina russin började vi åka hemåt. Eftersom lillebror inte var särskilt hungrig fick han en drickyoghurt samt en dubbelmacka till lättlunch. Han tog med det ut och satt sig i pappas campingstol med bössan i knät och låtsades att han satt på pass 💖 
 
Jag smakade en bar ifrån matsmart (jag håller inte stenhårt på att det måste vara just nutrilett). Den var inte jättegod, men den slank ner i alla fall 😉 När vi stod i kön till caféet på Maxi, för att Sebastian skulle få sina russin, var jag sååå sugen på att köpa en frenchhotdog, men vad tusan jag kan ju inte ge med mig första dagen 😂 
 
 
Nu vilar vi tillsammans med storasyster framför teven en stund. Vi är lite trötta så vi samlar ihop lite ny energi för att orka med resten av dagen 😴 


Kommentarer
Postat av: Norrsken Emma

ha en fortsätt fin måndag =)

kram

Svar: Tack, detsamma 😀
Jenny

2017-08-21 @ 15:46:20
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: