Sista semesterdagen samt 5:2 ☀

God morgon 🌄
 
Då var sista dagen på min och Sebastians semester här. Jag vet att det troligtvis kommer kännas segt ibörjan, men det ska bli skönt att komma tillbaka till vardagen efter 5 veckor ledigt ☺️ Det märks väldigt väl på lillebror att han behöver komma tillbaka till alla kompisar och få lite rutiner igen. För om det är något vi har struntat i under ledigheten är det just detta med rutiner! Det är skönt att bara ta dagarna, som de kommer för engångs skull 👍 
 
Jag började dagen med att gå upp med storasyster för att hjälpa henne att göra sig iordning inför skolan 🎒 Jag och Stei följde med henne ut för att vänta på bussen och passade då på att ta med sopor ut samt ta med reklamen, som kom igår, in. 
Sebastian vaknade troligtvis av våra väckarklockor så han har varit vaken lika länge han också ⏰ Just nu sitter han i pappas campingstol och tittar på teven 😉
 
 
Jag ska snart göra frukost åt oss. Idag tänkte jag köra en dag med bara nutrilett.  Jag ska nämligen köra 5:2 dieten med nutrilett, som innebär att jag kommer äta vanlig mat fem dagar i veckan samt endast nutrilett de andra två dagarna. Förhoppningsvis ger det mig lite motivation till att komma igång 😀 Det känns lättast att börja på en ledig dag så så får det bli 😀 
Tyvärr upptäckte jag att de påsarna med shakes jag hade kvar hade gått ut i datum. En miss ifrån mig då de ju inte direkt är gratis, men det var mest smaken banan och karamell kvar och den gillade jag inte alls så det var rätt skönt att slippa tvinga i mig dom 😂 Jag har inte fått paketet med nya, som jag beställde så jag får varva mellan bars och smoothies idag 👍 Jag vet att det finns nyttigare varianter av bars m m, men jag har testat sååå många olika, som det är nästintill inget socker alls i, men usch vad de smakar illa! 🤢 Jag gillar dem inte alls och jag tänker inte tvinga i mig saker - då kvittar det mig faktiskt! Jag vet ju att nutrilett fungerar för mig eftersom jag alltid lyckas gå ner med det - det är ju detta runt omkring, som inte fungerar lika bra. Jag måste lära mig att välja bättre alternativ vid de vanliga måltiderna samt att komma igång med lite träning. 
 
Min frukost är snabbserverad 😂 Nu ska fixa till lillebror också så vi kan mysa ner oss framför teven en stund till 💕
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lillemmish- mode - inspo

god morgon

ha en bra måndag
kram

Svar: Sv: Tack, detsamma 😀
Jenny

2017-08-21 @ 08:05:52
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: