Vårat fina hus av pepparkakor 🍪

God morgon 💋
 
Igår eftermiddag åkte jag och barnen hem till Monica några timmar 😊 När våra tyska vänner hälsade på förra gången fick Patricia bl a ett pepparkakshus. Det tog vi med till farmor för att vi skulle sätta ihop och dekorera det tillsammans 🍬 
Eftersom hon hade deg hemma gjorde barnen lite extra delar bl a några grannar och knappar,som vi sedan ställde vid/på huset. 
 
 
 
Vi fick även kvällsfika och barnen hann leka lite innan Monica skjutsade hem oss. Kent var nämligen i Karlskoga så han hade våran bil - han skjutsade oss till Monica innan han åkte. 
 
När vi kom hem var det sovdags för barnen. Medan storasyster bäddade ner sig i sin säng ville Sebastian vara hos mig i soffan en stund. Eftersom jag vet att han brukar somna fort gick jag med på det och det dröjde max fem minuter innan han låg bredvid mig och snarkade 😴 Jag lät honom ligga där en stund innan jag bar upp honom till hans säng. 
 
 
Jag roade mig med att kolla på "Bridget Jones's baby", som jag köpte ifrån Edvins jultidningar 😊 Den var rätt bra faktiskt - jag tycker alla de filmerna är roliga 😂 
När den var slut fick det bli sängen för min del också. Kent hann komma hem innan jag somnade så vi hann säga hej och god natt 💋❤️
 
Idag hade jag ställt klockan för att jag skulle gå upp med Patricia. Vi tog med Stei när vi gick för att vänta på bussen 🚌 Jag fick dock gå in en sväng igen eftersom jag upptäckte att Patricia inte hade en enda reflex på sig. Jag lämnade Stei samtidigt, som jag hämtade reflexvästen åt henne 😊
 
När jag kom in igen dröjde det inte särskilt många minuter innan jag hörde Sebastian komma visslandes 😚 Han tycker det är jättekul nu när han lärt sig så han går omkring och visslar lite då och då ❤️ 
 
Vi ska snart äta frukost innan vi gör oss iordning för att åka till förskolan/jobbet 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: