Natt jobb 😄

God kvĂ€ll â˜ș
 
Den hĂ€r helgen har jag jobbat natt. För engĂ„ngsskull har jag faktiskt klarat av att sova pĂ„ dagarna 👍
 
I lördags morse Ă„kte jag för att storhandla efter jobbet. Sedan blev det en mysfrukost med familjen innan jag tillslut bĂ€ddade ner mig i sĂ€ngen vid elva tiden. Strax efter klockan 16 vaknade jag av att Sebastian och Kent, som var hos Monica för att snickra pĂ„ hennes hus tillsammans med flera andra, var hemma en svĂ€ng. Jag blev minst sagt förvĂ„nad nĂ€r jag insĂ„g att jag sovit 5 timmar pĂ„ raken! đŸ˜Č Det hĂ€nder aldrig annars nĂ€r jag försöker sova efter en vaken natt sĂ„ det var riktigt skönt 😊
 
Medan grabbarna Ă„kte ivĂ€g igen spenderade jag nĂ„gra timmar framför teven innan jag blev hĂ€mtad utav Mats, som skjutsade mig hem till Monica för att jag skulle kunna ta vĂ„ran bil dĂ€rifrĂ„n till jobbet 🙂 
 
I gĂ„r morse satt Patricia och tittade pĂ„ teven nĂ€r jag kom hem. Vi Ă„t frukost tillsammans framför teven innan jag gick upp för att lĂ€gga mig ❀ Hon hann berĂ€tta litegrann om dagen innan dĂ„ hon var hos Ella 🙂
I sĂ€ngen möttes jag av tvĂ„ vakna grabbar 💕 Sebastian var sugen pĂ„ att busa sĂ„ det blev lite sĂ„nt innan de gick ner medan jag lade mig 😮 
 
Strax efter klockan 14 kom Patricia smygandes för att frĂ„ga om jag ville Ă€ta lunch med dem. Även dĂ„ hade jag lyckas fĂ„ mig cirka 5 timmars sömn, vilket kĂ€ndes precis lagom 🙂
Jag följde med ner för att fĂ„ lite mat. Kent hade gjort hamburgare - de var goda, som vanligt 😋 
 
Efter maten lade sig Kent en stund medan Patricia tog ett snabbt bad 🛁 Sebastian hoppade i badet efter henne och han lekte för fullt 😉 Han Ă€lskar att bada 🛀 Trots att vi skulle Ă„ka för att Ă€ta glass hade jag svĂ„rt att fĂ„ upp honom ifrĂ„n vattnet 😉 
 
NĂ€r barnen var klara med diverse utbrott osv samt Kent vaknat till igen Ă„kte vi till Molkom för att köpa med glass och sedan Ă„ka vidare hem till Axel och Linnea 😀 Efter nĂ„gra timmar hos dem Ă„kte vi hemĂ„t. Medan barnen skulle börja göra sig iordning för att lĂ€gga sig Ă„kte jag vidare till jobbet 🙂 
 
Det kĂ€nns skönt att dels ha fĂ„tt sova ordentligt (jo för mig blir 5 timmar mycket dĂ„ jag knappt klarar att sova alls i vanliga fall) och att Ă€ven ha fĂ„tt umgĂ„s litegrann med familjen 💖 
 
Nu har jag nyss kommit hem ifrĂ„n det tredje och sista nattpasset sĂ„ jag ska försöka sova nĂ„gra timmar innan jag ska hĂ€mta barnen pĂ„ fritids/förskolan 😀 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: