Lilldamen ska få glasögon 👓

God kväll 🌠
 
Idag var det äntligen dags för Patricias synundersökning på Hagahuset. Eftersom jag slutade klockan 12 och hon skulle vara där vid 13 hade vi bestämt att Kent skulle åka dit med henne. Jag misstänkte nämligen att det skulle bli lite ont om tid. Jag kom dock till Väse precis när Kent hämtat barnen så vi bestämde oss för att åka hela familjen 😁 Tack vare det hann vi precis i tid! Eftersom Kent bara kunde släppa av mig och Patricia slapp vi leta parkering - för då hade vi kommit försent 😆
 
Efter själva syntestet fick Patricia ögondroppar, som skulle verka i 45 minuter. Vi ringde till grabbarna för att de skulle hämta upp oss en sväng. Varken Kent eller jag hade ätit lunch så vi tog drive in på McDonald's. Barnen hade ju ätit på skolan så de fick glass istället 🍦
 
Efter den andra delen av undersökningen kunde vi konstatera att lilldamen är översynt plus att hon dessutom har ett brytningsfel. Med andra ord är det dags att fixa glasögon till henne också 👓 Ni skulle ha sett glädjen när hon insåg det - hon har längtat och längtat enda sedan lillebror fick sina i december 2016 😍 I fredags tittade hon t o m på bågar när vi var på synoptik med Sebastians glasögon 😉 Självklart känns det, som en lättnad att hon vill ha dem, men frågan är ju hur hon kommer känna när hon väl får dem. För att vilja och att vara tvungen är två helt skilda saker..
Jag känner dock på mig att det inte kommer bli något problem - vi får hålla tummarna för att min magkänsla stämmer 😘
 
 
Min glada tjej med stora pupiller på grund av ögongroppsrna, som vidgar dem 😀 
 
Nu återstår det ett besök hos synoptik plus någon veckas väntan sedan får lilldamen sina efterlängtade glasögon 👓 😘 
 
Det konstiga är att vi inte har märkt av varken hemma eller på skolan att hon ser dåligt. Hon har inte visat något av de tecken, som är vanligast med hennes brytningsfel. Vi får tacka skolsköterskan, som upptäckte på syntestet hos henne att Patricia såg "lite dåligt", för att hon skickade remissen 😀 Tyvärr har det ju tagit tid att få den här undersökningen så det dåliga samvete kom fram, men nu är det som det är så vi får vara glada att det löst sig nu 💗
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: